شنبه 16 تیر 1403

ارسال آیین نامه ارتقا اساتید به شورای عالی انقلاب فرهنگی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ارسال آیین نامه ارتقا اساتید به شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد سلیمانی، رئیس مرکز هیئت امنا و ممیزه وزارت علوم در نشست خبری در خصوص آیین نامه جدید ارتقا گفت: آیین نامه ارتقا اساتید دانشگاه مسئله مهمی است و دانشگاه محل جهت دهی و تولید علم است و این آیین نامه در جهت دهی و تولید علم ارتباط مستقیمی دارد. وی بیان کرد: آیین نامه ارتقا تدوین و بازنگری شده و در اردیبهشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد سلیمانی، رئیس مرکز هیئت امنا و ممیزه وزارت علوم در نشست خبری در خصوص آیین نامه جدید ارتقا گفت: آیین نامه ارتقا اساتید دانشگاه مسئله مهمی است و دانشگاه محل جهت دهی و تولید علم است و این آیین نامه در جهت دهی و تولید علم ارتباط مستقیمی دارد. وی بیان کرد: آیین نامه ارتقا تدوین و بازنگری شده و در اردیبهشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است. آیین نامه ارتقا در حوزه‌هایی مانند فناوری و نو آوری، آموزشی و فرهنگی تهیه شده است. سلیمانی ادامه داد: هدایت دانشجویان، سرآمد آموزشی در آیین‌نامه جدید ارتقا پیش‌بینی شده و به موضوع تولید محتوا بیشتر توجه شده است. وی افزود: یکی از وظایف اعضای هیئت علمی انجام پژوهش بر اساس نیاز محوری و همچنین حل مسئله است و تمامی این موارد در آیین نامه جدید ارتقا مورد توجه قرار گرفته است. سلیمانی ادامه داد: سرآمدی استادان در حوزه پژوهش و شاخص‌های فناوری در آیین نامه ارتقا مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای ارتقای استادان 9 شاخص از جمله طرح‌های پژوهشی نیاز محور، مسئله محور و تدوین مقاله است. وی تاکید کرد: پیشرفت کشور و دانشگاه موضوع مهمی است و کشور‌هایی که به علم و فناوری دست پیدا می‌کنند می‌توانند پیشرفت زیادی کنند. ایران در این مدت گام‌های خوبی در زمینه علم و فناوری برداشته است.