شنبه 14 مهر 1403

ارسال شیوه‌نامه ثبت‌نام سال تحصیلی جدید به مدارس بجنورد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارسال شیوه‌نامه ثبت‌نام سال تحصیلی جدید به مدارس بجنورد

بجنورد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بجنورد گفت: شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید به مدارس این شهرستان ارسال شده که براساس آن، گرفتن هر گونه وجه در مدارس دولتی عادی و هیات امنایی بجز وجه بیمه و کتاب ممنوع است.

محمد امیری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت نام پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد از اول خرداد از طریق سامانه سجا به آدرس https://saja.medu.ir آغاز شده است و پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر و پایه دهم نیز از پنجم تیر آغاز می شود.

وی افزود: ثبت نام مدارس شاهد و صدرا سامانه ای انجام می شود و مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا نیز در سال تحصیلی جدید جذب دانش آموز در این مدارس فقط از طریق سامانه www.imso.ir و به صورت 2 مرحله ای (آزمون و مصاحبه) امکان پذیر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد خاطر نشان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی نیز از 10 خردادماه، آغاز شده است و ثبت نام در دبیرستان متوسطه اول و دوم نیز از تاریخ 20 تیر آغاز خواهد شد.

امیری با بیان اینکه ثبت نام براساس رعایت محدوده جفرافیایی و کروکی والدین دانش آموز انجام می شود اظهار داشت: داشتن مستندات قانونی از جمله سندمالکیت / اجاره نامه معتبر با کد رهگیری الزامی است، البته در مدارس غیر دولتی برای ثبت نام دانش آموزان محدوده جغرافیایی ملاک نیست و ثبت نام بدون کروکی و براساس ظرفیت این مدارس انجام می شود.

وی با بیان اینکه نصب اطلاعیه ستاد نظارت بر ثبت نام در محل مناسب و تابلوی اعلانات برای رویت ارباب رجوع در مدارس الزامی است خاطر نشان کرد: سامانه پاسخگویی به شکایات مدارس دولتی به آدرس https://shekayat.medu.ir و سامانه پاسخگویی به شکایات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی https://mosharekatha.ir و همچنین در بجنورد نیز ستاد نظارت بر ثبت نام شهرستان با شماره تماس 32221592 نیز آماده دریافت شکایات مردمی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان اینکه تشکیل ستاد ثبت نام در مدارس ابلاغ شده است تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان ثبت نام در بخشنامه ابلاغی مورد تاکید قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، حدود 70 هزار دانش آموز در بیش از 500 باب مدرسه شهرستان بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*