پنج‌شنبه 5 مهر 1403

ازدواج عامل شکوفایی، امنیت و بقای نسل است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ازدواج عامل شکوفایی، امنیت و بقای نسل است

زهرا چرخه گفت: تنها راه مورد قبول جامعه شناسان، روانشناسان، حقوقدانان، پزشکان و همه علمای علوم مختلف برای بقای و ادامه نسل، ازدواج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا چرخه، روانشناس و مدرس دانشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا با وجود تامین تمامی نیازهایمان باز باید به ازدواج روی بیاوریم، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: به اعتقاد روانشناسان، علت و موتور محرکه همه رفتارهای انسان به ارضای یک نیاز بر می گردد، و نیاز جنسی، یکی از نیازهایی است که به بیان پزشکان، روانشناسان و فیزیولوژیست ها جزء نیازهای بشری است، مگر اینکه فرد بیمار باشد.

وی ادامه داد: پس وجود این موتور محرکه، در همه انسان های سالم انکار ناپذیر است، اینجا دو راه؛ سرکوب یا پاسخگویی و ارضای نیاز را پیشرو داریم، انسان ها می توانند توسط قدرت عقل و اخلاق، نیازهایشان را برای مدتی به تعویق اندازند تا در جا، زمان و به مقدار مناسب ارضا شوند اما سرکوب دائمی و انکار نیازها خودش یک بیماری به حساب می آید. چرخه افزود: تنها راه صحیح توصیه شده و مورد قبول و ایمن از نظر پزشکان، جامعه شناسان، روانشناسان، فیزیولوژیست ها و علمای علم اخلاق ارضای نیاز جنسی توسط یک فرد غیر همجنس یعنی ازدواج است. این مشاور تصریح کرد: روانشناسی به نام مازلو در یک هرم، سلسله مراتب نیازها را مطرح کرده است که مازلو در این هرم می گوید: نیازها به صورت یک هرم، قرار گرفته اند، نیازهایی که در سطح پایین تر قرار گرفته اند، در همه افراد بروز پیدا می کنند و نیازهایی که در سطوح بالاتر هستند، امکان دارد در برخی از افراد اصلا اجازه بروز و ظهور پیدا نکنند. وی گفت: نیازهای رده پایین تر باید تا یک حدی ارضا شوند تا آن نیازهای رده بالا مجال ظهور و بروز را پیدا کنند. در این سلسله مراتب نیازهای مازلو، نیاز جنسی در کنار نیاز خوردن، خوابیدن، تنفس کردن در پایین ترین رده این هرم یعنی در قاعده هرم قرار گرفته اند پس همه انسان ها این نیاز را دارند و این نیاز باید تا یک حدی ارضا شود تا نیازهای رده بالاتر که امنیت، عشق و تعلق، احترام و خودشکوفایی هستند، مجال ظهور و بروز پیدا کنند. چرخه ادامه داد: در فردی که نیاز جنسی و نیاز به تغذیه، هوای سالم، بهداشت اصلا ارضا نشده باشد، اصلا مجال این نیست که نیازهای رده بالاتر قدرت بروز پیدا کنند و برای ارضای آن نیازها بخواهد فعالیتی را انجام دهد؛ بنابراین برای ارتقای سطح جامعه و برای اینکه افراد جامعه به نیازهای رده بالاتر و انسانی تر برسند و برای آن تلاش کنند باید نیازهای سطح پایین ارضا شود، که یکی از آنها نیاز جنسی است و تنها راه مورد پذیرش همه دانشمندان علوم مختلف ازدواج است. وی در خاتمه با بیان اینکه دلیل بعدی ازدواج، بقای نسل است، خاطرنشان کرد: تنها راه مورد قبول جامعه شناسان، روانشناسان، حقوقدانان، پزشکان و همه علمای علوم مختلف برای بقای و ادامه نسل، ازدواج است. انتهای پیام /