پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ازدواج نیازمند حمایت مسئولان در کهگیلویه‌وبویراحمد / اهداء 1455 سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ازدواج نیازمند حمایت مسئولان در کهگیلویه‌وبویراحمد / اهداء 1455 سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد

مبشری از اهداء 1455 سری جهیزیه به نوعروسان این استان به ارزش 44 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ازدواج و تشکیل خانواده, پیمانی مقدس و الهی است که بین زن و شوهر و بر اساس فطرت خدایی و امر خداوند متعال صورت می گیرد.

بهترین تعبیر از ازدواج را خداوند متعال در قرآن کریم, سوره روم, آیه 20 بیان فرموده است: و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه ان فی ذلک لایات لقوم یتفکرون و از نشانه‌های او این که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش بیابید, و در میانتان مودت و رحمت قرار داد, در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکر می کنند!

بنابراین یکی از سیاست های مهم در جامعه حمایت از ازدواج زوج های جوان است تا با تشکیل خانواده سیاست های افزایش جمعیت از طریق فرزندآوری دنبال شود.

درکنار اهمیت ازدواج اما برخی زوج ها برای شروع زندگی از حداقل امکانات زندگی محروم هستنداین قبیل افراد محروم می بایست توسط نهادهای مختلف شناسایی و برای شروع زندگیشان مورد حمایت قرار گیرند.

در همین رابطه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با صبح زاگرس در خصوص تامین جهیزیه برای زوج های جوان گفت: 50 سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان میان نوعروسان کمیته امداد منطقه 2 یاسوج توضیح شد.

قباد مبشری گفت: این جهیزیه‌ها به نمایندگی یک هزار و 450 جهیزیه اهدایی به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

وی ارزش ریالی این تعداد جهیزیه‌ها را 44 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این جهیزیه‌ها 5 قلم کالا شامل؛ یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، بخاری و فرش است.

مبشری گفت: از ابتدای سال تا اکنون بیش از 1455 جهیزیه بین نوعروسان توزیع شده است و این برنامه برای کمک به ازدواج افراد محروم ادامه دارد. مدیر کل کمیته امداد استان در پایان تاکید کرد: این جهیزیه به صورت متمرکز خریداری می شود و منابع از محل خیران و کمیته امداد است و افزایش کمک ها سبب توزیع بیشتر جهیزیه بین نیازمندان می شود.

انتهای پبام /

ازدواج نیازمند حمایت مسئولان در کهگیلویه‌وبویراحمد / اهداء 1455 سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد 2
ازدواج نیازمند حمایت مسئولان در کهگیلویه‌وبویراحمد / اهداء 1455 سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد 3