چهارشنبه 18 مهر 1403

از انصراف تیم ها تا بدون تیم ماندن ستاره ها؛/ فاجعه در آستانه استارت لیگ برتر بسکتبال!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
از انصراف تیم ها تا بدون تیم ماندن ستاره ها؛/ فاجعه در آستانه استارت لیگ برتر بسکتبال!

لیگ برتر بسکتبال در حالی از فردا استارت می خورد که اتفاقات عجیبی در حاشیه آن در حال رقم خوردن است.

به گزارش "ورزش سه"، انصراف مهرام و سپس ذوب آهن شوک بزرگی به پیکره لیگ برتر بسکتبال وارد کرد، اما با این حال قرار است از فردا با حضور 11 تیم این رقابت ها در فصل جدید استارت بخورد. به اعتقاد خیلی از کارشناسان شرایط اصلا مهیای برگزاری یک لیگ باکیفیت نیست و خیلی از تیم ها صرفا سعی کردند در این رقابت ها حضور داشته باشند و به دنبال بازیکنان باکیفیت نبودند و توان پرداخت قرارداد ستاره ها را نداشتند.

بدون شک انصراف تیم های مدعی و پرافتخاری همچون مهرام و ذوب آهن نیز در این اتفاق تاثیرگذار بوده، اما فدراسیون بدون توجه به اتفاقات و برخی انتقادات قصد دارد از فردا مسابقات را با تعداد تیم های فرد آغاز کند!

سجاد مشایخی، فرید اصلانی، امیر صدیقی، اصغر کاردوست و... نفرات مطرحی هستند که جذب تیمی نشدند و به ناچار باید تماشاگر مسابقات باشند. این موضوع آنقدر عجیب به حساب می آید که صدای برخی بازیکنان مطرح تیم ملی را هم درآورده است. اینکه باشگاهی توان جذب بازیکنان مطرح و ملی پوش را نداشته باشد و بازیکنی در حد سجاد مشایخی بیرون بماند، اتفاقی است که در سال های اخیر سابقه نداشته.

هرچه فصل گذشته بازیکنان خارجی خوبی در ترکیب تیم‌ها حضور داشتند، اما ظاهرا امسال خبری از این اتفاق نیست و بازیکنانی که جذب تیم‌ها شده اند، اسم و رسم ندارند. حضور بازیکنان خوبی زمانی مفید خواهد بود و می‌تواند به بسکتبال کشور کمک کند که یک سر و گردن از نفرات داخلی بالاتر باشند و به نوعی در بازی‌ها تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

یکی دیگر از نکات بسیار منفی لیگ امسال، عدم وجود سالن‌های استاندارد برای میزبانی تیم‌ها است. به عنوان مثال تیم‌های چون طبیعت اسلامشهر، مهگل البرز و کاله مازندران هیچ یک سالن‌های استاندارد برای میزبانی از رقبای خود ندارند و باید در شهر ثالث (سالن آزادی تهران) به مصاف حریفان بروند که از بزرگ ترین نقاط ضعف لیگ است و بار دیگر نشان از ضعف شدید این رشته در بحث زیر ساخت‌ها است که مسئولان ورزش کشور باید به آن توجه ویژه کنند. 

علاوه بر همه این ها مخاطبان بسکتبال به خاطر شرایط نامشخص پخش مسابقات سرگردان هستند و نمی دانند از چه طریقی می توانند تماشاگر مسابقه تیم مورد علاقه خود باشند.

به نظر می رسد انتخاب مسئول جدید برای سازمان لیگ بسکتبال از سوی داوری رئیس فدراسیون چندان موفقیت آمیز نبوده و باعث شده بسکتبال نتواند در شروع مهمترین ماراتن باشگاهی خود نگرانی های زیادی را برای طرفداران خود به وجود بیاورد.

از انصراف تیم ها تا بدون تیم ماندن ستاره ها؛/ فاجعه در آستانه استارت لیگ برتر بسکتبال! 2