یک‌شنبه 8 مهر 1403

استاندار: ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس نقش آنها در توسعه کردستان صورت گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس نقش آنها در توسعه کردستان صورت گیرد

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: باید نقش هر کدام از دستگاه‌های اداری در توسعه استان تعریف و ارزیابی عملکردها بر مبنای آنها صورت گیرد.

بهمن مرادنیا عصر دوشنبه در دومین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان اظهار داشت: از اعضای این شورا انتظار می‌رود پیشنهادات و نظراتی ارائه دهند تا محورهای 6 گانه تعریف شده در دستورالعمل شورا محقق شود.

وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم ارزیابی عملکرد مدیران واقعی نیست چرا که برخی دستگاه‌ها مسئولیت کمتر و فرصت بیشتری دارند، یادآور شد: میزان رضایتمندی مردم، شاخص‌ها و توسعه استان نشان می‌دهد در این زمینه‌ها توفیقی نداشته ایم لذا باید تلاش کنیم وضعیت را بهبود بخشیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: برخی دستگاه ها اصلا پاسخگو نیستند و برخی دیگر همیشه در تیررس افکار عمومی و رسانه ها قرار دارند و حوزه وظایف آنها بسیار گسترده است بنابراین باید نقش هر کدام از دستگاه های اداری در توسعه استان تعریف و ارزیابی عملکردها بر مبنای آن صورت گیرد.

وی افزود: اگر واقعا می خواهیم محورهای شورای راهبردی توسعه مدیریت استان محقق شود، لازم است متناسب با هر محور کمیته‌ای تشکیل شود تا برنامه های تعریف شده را رصد و در پایان سال به جمعبندی برسند.

مرادنیا با توجه به تاکید برنامه های این شورا بر لزوم توسعه دولت الکترونیک از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواست در جلسه آینده شورا گزارشی از میزان آمادگی زیرساخت های استان در راستای تحقق این مهم، آماده کرده و ارائه کند.

6 محور اصلی تعریف شده در شورای راهبردی توسعه مدیریت استان شامل اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود فضای کسب و کار و ارتقا بهره وری، ارتقا سلامت اداری مسئولیت پذیری و پاسخگویی، استقرار نظام مدیریت عملکرد می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*