سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار: تفاهم با ایمیدرو زمینه جهش معدنی خراسان شمالی را فراهم کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: تفاهم با ایمیدرو زمینه جهش معدنی خراسان شمالی را فراهم کرد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: با امضای تفاهم‌نامه دوجانبه بین استانداری و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، زمینه جهش در حوزه معادن این استان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، محمدعلی شجاعی عصر دوشنبه پس از دیدار با مدیرعامل ایمیدرو و امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: این اقدام ثمرات مثبتی در حوزه معدنی استان به دنبال خواهد داشت که مهمترین خروجی آن ایجاد سرمایه، شغل و ثروت برای منطقه خواهد بود. وی افزود: در این تفاهم نامه تلاش شده است علاوه بر توسعه وضعیت فعلی صنایع زیر مدیریت ایمیدرو در استان، بخشی از نداشته های استان در حوزه معدنی برطرف شود. شجاعی تصریح کرد: اعتبار زمانی این تفاهمنامه حداکثر 2 سال از تاریخ انعقاد قرارداد و منحصر به طرح ها و پروژه مربوط به این تفاهم‌نامه در استان خراسان شمالی بوده و با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: فراهم کردن امکانات لازم برای انجام هرچه سریعتر امور مربوط به موضوع تفاهم‌نامه در استان به ویژه هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و پیگیری تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز برای ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اسفراین، جاجرم و شیروان از تعهدات استانداری خراسان شمالی در این تفاهمنامه است. توسعه ظرفیت تولیدی مجتمع آلومینای جاجرم با 2 هزار میلیارد ریال اعتبار، بررسی و تکمیل مراحل دوم پروژه تولید پودر آلومینای جاجرم با 3 هزار میلیارد ریال و 350 میلیون دلار اعتبار ارزی، بررسی و اجرای طرح تولید هیدرات ریزدانه در جاجرم با 430 میلیارد ریال، تضمین تامین خوراک و مواد اولیه توسعه آلفا آلومینا در شهرستان گرمه، بررسی ذخایر و کیفیت مواد قابل استحصال خوشه های معدنی استان برای تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی - صنعتی اسفراین با رویکرد فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی از دیگر مواد این تفاهم نامه است.

بررسی امکان ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی - صنعتی جاجرم و شیروان با رویکرد احداث صنایع پایین دستی آلومینا، احداث واحد فرآوری سرب و روی در اسفراین، تسریع در تکمیل پروژه پی‌جویی اکتشافات و تعیین ذخیره معدن سرب و روی آلبلاغ و اقدام برای حفاظت از محدوده معدنی آن از دیگر محورهای تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری خراسان شمالی و ایمیدرو عنوان شده است.

*س_برچسب‌ها_س*