دوشنبه 16 مهر 1403

استقبال بیش از شش هزار هنرمند عضو هنرکارت از طرح وام خرید کالا

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
استقبال بیش از شش هزار هنرمند عضو هنرکارت از طرح وام خرید کالا

مدیرعامل شرکت مهان اندیشان آکام (مَ‌کارت) وابسته به صندوق اعتباری هنر روند طرح وام خرید کالا ویژه هنرمندان را تشریح کرد و از استقبال حدود شش هزار نفر از هنرمندان عضو هنرکارت طی 2 هفته از این طرح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی شرکت مهان اندیشان آکام (مَ‌کارت)، حیدر مرادی درباره این طرح توضیح داد: «از آغاز سال 1403 و همزمان با شروع به کار فروشگاه آنلاین مَ‌کارت (فروشگاه ویژه هنرمندان)، ما در تلاش بودیم تا روشی را برای تسهیل خرید هنرمندان در فروشگاه آنلاین مَ‌کارت به‌کار بگیریم. به همین منظور، ابتدا با چندین بانک مطرح کشور وارد مذاکره شدیم؛ اما همه آن‌ها، بین 24 تا 48 درصد سود برای ارائه وام درخواست می‌کردند. این میزان سود، به نفع هنرمندان نبود و ما به دنبال آن بودیم که کمترین هزینه برای هنرمندان ایجاد شود. همچنین، بررسی برخی پلتفرم‌هایی که وام خرید کالا ارائه می‌دهند یا امکان خرید قسطی را فراهم می‌کنند نیز حاکی از آن بود که شرایط به سود مصرف‌کننده، از جمله هنرمندان گرامی، نیست، و علیرغم ادعای ارائه وام بدون سود، در سطوح بالای وام (60 میلیون تومان و 120 میلیون تومان) سود بالایی از مخاطب دریافت می کردند.»

به گفته وی از این رو، ضمن بررسی تمامی گزینه‌های موجود، به صورت مستقیم با تولیدکنندگان کالاهای ضروری و ارائه‌دهندگان برخی خدمات ضروری وارد مذاکره شدیم و درخصوص ارائه تسهیلات ویژه برای بازپرداخت مبلغ کالاهای خریداری‌شده به توافق رسیدیدم.

مرادی با اشاره به اینکه وام خرید کالا مَ‌کارت، کاملا بدون سود، ضامن و کارمزد ارائه شد و این وجه تمایز اصلی آن با طرح‌های مشابه بود، تصریح کرد: «طی چند ماه مذاکره با تعدادی از تولیدکنندگان و واردکنندگان اصلی کالاهای مختلف، موفق شدیم بیش از 500 کالای متنوع از جمله یخچال، فریزر، تلویزیون، موبایل، لپ تاپ، مبلمان، فرش و... را با اقساط 10 ماهه بدون سود، بدون کارمزد و بدون ضامن به هنرمندان عزیز ارائه کنیم.»

مدیرعامل مَ‌کارت (هنرکارت) تاکید کرد: «در این کمپین، تمام مراحل از جمله اعتبارسنجی و احراز هویت به صورت کاملا آنلاین و همچنین، رایگان صورت گرفت؛ این در حالی است که فرآیند اعتبارسنجی در پلتفرم‌های دیگر، مشمول هزینه است. همچنین، مبلغ وام اخذشده صرفا در کیف پول متقاضیان در فروشگاه آنلاین مَ‌کارت واریز می‌شد و افراد می‌توانستند کالاهای مورد نظر را از طریق این فروشگاه آنلاین خریداری کنند.»

به گفته مرادی، ارسال کالاها به سراسر کشور، امکان خرید محصولات برندهای معتبر گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، لوازم صوتی و تصویری، تهویه سرمایش و گرمایش، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، لوازم پخت و پز، فرش، مبلمان، بیمه دندانپزشکی، لوازم آرایشی - بهداشتی، دوچرخه، موتور و... از دیگر ویژگی‌های این طرح بود.

وی یادآور شد: «اطلاع‌رسانی درباره این طرح از طریق وب‌سایت صندوق اعتباری هنر، وب‌سایت makart.ir (وب‌سایت رسمی شرکت مَ‌کارت یا هنرکارت)، خبرگزاری‌های رسمی کشور، کانال‌های اطلاع‌رسانی مَ‌کارت در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام و...) صورت گرفت.»

براساس این خبر، فرآیند ثبت درخواست وام خرید کالا مَ‌کارت، از روز 5 شهریور 1403 برای یک هفته آغاز و در نهایت، تا 22 شهریور ماه تمدید شد. مبالغ وام، در 4 رده 30 میلیون تومانی (با بازپرداخت 2ماه یک بار)، 60 میلیون تومانی (با بازپرداخت 2 ماه یک بار)، 60 میلیون تومانی (با بازپرداخت ماهانه) و 120 میلیون تومانی (با بازپرداخت ماهانه) طی 10 ماه در نظر گرفته شده بود.

دریافت‌کنندگان وام خرید کالا مَ‌کارت تا پایان مهر ماه فرصت دارند تا خرید خود را در فروشگاه آنلاین مَ‌کارت انجام دهند و کالاهای خریداری‌شده را درب منزل دریافت کنند.

5757

کد خبر 1968129