شنبه 29 اردیبهشت 1403

استقبال چمپیونات از نبرد ایران - ازبکستان / با حضور قلعه‌نویی، چپاروف و نکونام!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
استقبال چمپیونات از نبرد ایران - ازبکستان / با حضور قلعه‌نویی، چپاروف و نکونام!

تیم ملی فوتبال ایران در حدود شانزده سال قبل با حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت خود به مصاف ازبکستان رفته بود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی عصر امروز در فینال رقابت های کافا برابر ازبکستان قرار می گیرد که حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم ملی و تقارن آن با بازی با ازبک ها، یاد و خاطره دیدار دو تیم در نخستین بازی از مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا 2007 را تداعی می کند.

امیر قلعه‌نویی که بعد از قهرمانی با استقلال در لیگ پنجم، سرمربی تیم ملی شده بود، در نخستین حضور خود در مرحله نهایی جام ملت‌ها، تیم ملی را برنده از زمین خارج کرد.

در آن دوره از مسابقات، تیم ملی ایران پس از صعود مقتدرانه به مرحله نهایی رقابت ها، در اولین مصاف خود باید برابر ازبکستانی قرار می گرفت که هدایت آن بر عهده رئوف اینیلیف بود و با ستارگانی چون جبارف، کاپادزه، بیگمایف و هنریخ قصد خلق شگفتی داشت.

تقابل جذاب نکونام با سرور جبارف که سال بعد به عنوان مرد سال فوتبال آسیا انتخاب شد.

تیم ملی ایران هم که پس از پایان جام جهانی نیمکت خود را در اختیار امیر قلعه نویی و دستیارانش می دید، با این ترکیب به میدان آمده بود؛

حسن رودباریان، رحمان رضایی، سیدجلال حسینی، مهدی مهدوی‌کیا، فریدون زندی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، علی کریمی، رسول خطیبی، غلامرضا عنایتی و وحید هاشمیان.

قلعه‌نویی تیم ملی را در این مسابقه با آرایش تهاجمی 433 راهی میدان کرده بود.

این بازی با حملات تیم ازبکستان آغاز شد و روی یک ناهماهنگی بین خط دفاع و دروازه تیم ملی، رحمان رضایی، مدافع آن زمان لیورنو که از اتفاق در کادر فعلی امیر قلعه نویی نیز حضور دارد، با یک ضربه سر به سمت دروازه خودی، دروازه رودباریان را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر شود.

در ادامه حملات ایران در نیمه اول ره به جایی نبرد تا اینکه روی ارسال کرنر مهدوی کیا، سیدجلال حسینی با حضور در محوطه جریمه دروازه پاول بوگالو را باز کرد و کار به تساوی رسید.

لحظه شادی بازیکنان تیم ملی پس از به ثمر رساندن گل تساوی توسط سیدجلال حسینی.

بازی با تعویض های قلعه نویی مانند ورود جواد کاظمیان به جای خطیبی و معدنچی به جای هاشمیان، روند بهتری برای ایران پیدا کرده بود و در نهایت روی پاس در عمق آندو، دیگر دستیار کنونی قلعه نویی، این جواد کاظمیان بود که حساب کار را دو بر یک به سود ایران کرد.

لحظه شادی بازیکنان تیم ملی پس از به ثمر رساندن گل تساوی توسط سیدجلال حسینی.

تا پایان بازی نمایش دفاعی قابل قبول ایران باعث شد دیگر موقعیت جدی ای نصیب ازبک ها نشده و این بازی با پیروزی دو بر یک ایران به پایان برسد.

بازیکنان تیم ملی در پایان مسابقه خوشحال از تبدیل شکست به پیروزی، یکدیگر را در آغوش می‌گرفتند.

مسابقه ای که در حضور نزدیک به شش هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه بوکیت جلیل مالزی برگزار شد، حالا به بهانه تقابل دوباره ایران با ازبکستان در حضور امیر قلعه نویی مورد توجه سایت چمپیونات هم قرار گرفته و این رسانه مشهور با مرور این مسابقه، به استقبال تقابل امشب دو تیم رفت.

استقبال چمپیونات از نبرد ایران - ازبکستان / با حضور قلعه‌نویی، چپاروف و نکونام! 2
استقبال چمپیونات از نبرد ایران - ازبکستان / با حضور قلعه‌نویی، چپاروف و نکونام! 3
استقبال چمپیونات از نبرد ایران - ازبکستان / با حضور قلعه‌نویی، چپاروف و نکونام! 4
استقبال چمپیونات از نبرد ایران - ازبکستان / با حضور قلعه‌نویی، چپاروف و نکونام! 5
استقبال چمپیونات از نبرد ایران - ازبکستان / با حضور قلعه‌نویی، چپاروف و نکونام! 6
استقبال چمپیونات از نبرد ایران - ازبکستان / با حضور قلعه‌نویی، چپاروف و نکونام! 7