شنبه 31 شهریور 1403

استقبال گرجی‌ها از بزرگترین بازی تاریخ کشور / تب یورو در گرجستان: ضعیف نیستیم، می‌بریم‌شان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
استقبال گرجی‌ها از بزرگترین بازی تاریخ کشور / تب یورو در گرجستان: ضعیف نیستیم، می‌بریم‌شان!

رسانه‌های گرجستان در تب و تاب اولین بازی‌شان در تاریخ یورو فرو رفته‌اند و از دیدار امروز به عنوان بزرگترین بازی تاریخ گرجستان یاد می‌کنند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی گرجستان برای اولین بار در تاریخش به یورو صعود کرده و از چند ساعت دیگر در اولین بازی خود در این رقابتها به مصاف ترکیه می‌رود. تب و تاب این بازی بزرگ در گرجستان بالا گرفته و رسانه‌های این کشور تماما مشغول بازتاب دادن بازی‌ای هستند که از آن به عنوان بزرگترین بازی تاریخ یاد می‌کنند.

از جمله مطالبی که در رسانه‌های گرجستانی به شدت مورد توجه قرار گرفته صحبتهای ویلی سانیول، سرمربی تیم ملی این کشور، در آستانه دیدار با ترکیه است. سانیول از سوال‌های خبرنگاران گرجستانی دل خوشی نداشت و به آنها گفت:" با توجه به اینکه اولین بازی گرجستان در یورو است شما به جای اینکه روی تیم خودتان تمرکز کنید دائما دارید درباره قدرت ترکیه می‌پرسید. همان‌قدر که این بازی برای ما بازی اول است برای ترکیه هم همینطور است. برای هر دو تیم شاهد یک بازی سخت و پرفشار خواهیم بود. بازیکنان ما کاملا حاضرند و برای جنگیدن به میدان می‌رویم. اگر اصرار دارید درباره نقطه قوت‌های ترکیه حرف بزنیم، بله، درست است که آنها سابقه زیادی از حضور در این تورنمنت دارند و از نظر تکنیکی و تاکتیکی تیم خوبی هستند".

رسانه گرجستانی Sportall صفحه اصلی خود را به این دیدار اختصاص داده و در تیتر یک خود نوشت:" آماده برای بزرگترین بازی تاریخ گرجستان مستقل". در ادامه سرمقاله این رسانه آمده است:" سرمربی تیم حریف قبل از بازی با گرجستان به صراحت گفت که ترکیه شانس زیادی برای پیروزی مقابل گرجستان دارد. به جای اینکه عصبانی بشویم باید خوشحال باشیم چون قانون فوتبال معمولا این است که کسی که از سر غرور حرف بزند مجازات می‌شود. باید این را فرصت ببینیم و از آن استفاده کنیم".

یک رسانه دیگر گرجی مدعی شد برخی بازیکنان ترکیه مشکل دارند و نوشت:" اخبار رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد برخی از بازیکنان این کشور در اردو با مصدومیت‌هایی جزئی مواجه هستند و ممکن است مقابل گرجستان به میدان نروند. این بهترین خبر است هر چند به نظر می‌رسد آردا گولر از رئال مادرید و کنان ییلدیز از یوونتوس مقابل ما فیکس باشند".

در دیگر رسانه‌های این کشور از بازی امروز مقابل ترکیه به عنوان نقطه عطف فوتبال گرجستان یاد شده است:" این برای فوتبال گرجستان و برای ورزش ما یک نقطه عطف است. یک شروع تازه. هر آنچه تا پیش از این در فوتبال به دست آورده بودیم را فراموش کنید. اولین پیروزی در اولین یوروی تاریخ گرجستان همه چیز را برای فوتبال ما عوض می‌کند".

استقبال گرجی‌ها از بزرگترین بازی تاریخ کشور / تب یورو در گرجستان: ضعیف نیستیم، می‌بریم‌شان! 2