چهارشنبه 18 مهر 1403

استقبال گسترده شرکت‌های خصوصی از نمایشگاه «تلکام»

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
استقبال گسترده شرکت‌های خصوصی از نمایشگاه «تلکام»

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، داوود ادیب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، با بیان اینکه نمایشگاه امسال از حالت انیمیشینی خارج شده و حرفه‌ای‌تر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات در نمایشگاه امسال حضور نخواهد داشت، زمانی می‌تواند حضور وزارتخانه موثر باشد که استقبال کمی از سوی شرکت‌های فناور و بخش‌های خصوصی حوزه مخابرات در این نمایشگاه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امسال از این وزاتخانه دعوت نشده است، افزود: البته تعامل خوبی بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال، وزارت ارتباطات و شورای سیاستگذاری برقرار است و در روز افتتاحیه نیز وزیر ارتباطات حضور خواهند داشت.

ادیب با بیان اینکه شعار امسال نمایشگاه تلکام تحول دیجیتال و اتصال پذیری است، گفت: در نمایشگاه امسال، 15پنل و 22 کارگاه در نمایشگاه برگزار خواهد شد و اساتید برجسته از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: این پنل‌ها و کارگاه‌ها به صورت رایگان بوده و برای اولین بار مرکز آموزش وزارت صمت حضور خواهند داشت و بلافاصله بعد از هر دوره گواهینامه رسمی صادر خواهد شد.

ادیب همچنین یادآور شد: در نمایشگاه امسال 20 محصول فناورانه در تلکام 1402 عرضه خواهد شد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا افزود: امسال ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات 4 فعالیت مهم خواهد داشت که یکی از آنها امضای تفاهم‌نامه حمایت از توسعه تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج) با مخاطب شرکت‌های دانش‌دانش‌بنیان، بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول است.

ادیب افزود: امضای سه توافقنامه با موضوع دریافت خدمات ارزیابی و نظارت، حمایت از پایان‌نامه‌ها و تجهیز آزمایشگاه نسل5، بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات و پژوهشگاه ارتباطات بخش پیگری از حضور ستاد در این نمایشگاه است.

همچنین، امضای تفاهم نامه سه‌جانبه همکاری در حمایت از پسادکترا و طرح‌های پژوهشی بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، بنیاد ملی علمی ایران و مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و رونمایی از فراخوان نوآفرین جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا در همکاری بین ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی بخش‌های دیگری است که در تلکام 1402 محقق می‌شود.

در حال تکمیل...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نمایشگاه بین المللی تهران نمایشگاه تلکام این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
استقبال گسترده شرکت‌های خصوصی از نمایشگاه «تلکام» 2