جمعه 10 فروردین 1403

استقلال در انتظار بیست و دومین مدیر عامل

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
استقلال در انتظار بیست و دومین مدیر عامل

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، احمد مددی که به دنبال انتقادات مطرح شده از مسئولیتش در باشگاه استقلال کناره گیری کرد، بیست و یکمین مدیرعامل باشگاه استقلال بود که در عمر 76 ساله این باشگاه بر این مسند نشست که نخستین مدیرعامل این باشگاه پرویز خسروانی و آخرین آن احمد مددی بود.

پرویز خسروانی، پرویز شیخان، عنایت الله آتشی، عباس کردنوری، نادر فریاد شیران، عباس نکویه، علی آقامحمدی، کاظم اولیایی، علی فتح الله زاده، محمد حسین قریب، منوچهر صالحی، مقداد نجف نژاد، محمدرضا بهمنی، امیر واعظ آشتیانی، بهرام افشارزاده، رضا حسنی خو، رضا افتخاری، امیر حسین فتحی، اسماعیل خلیل زاده، احمد سعادتمند و احمد مددی 21 نفری بودند که در نقش مدیرعامل یا سرپرست از حداقل 3 روز تا حداکثر 29 سال مدیریت این باشگاه را بر عهده داشته‌اند.

خسروانی اولین مدیرعامل و عنایت الله آتشی اولین سرپرست موقت این باشگاه بودند. آتشی در سال 57 و پس از شیخان مدیریت این باشگاه را بر عهده گرفت و کمتر از یکسال در نقش سرپرست بر این باشگاه مدیریت کرد.

به جز آتشی که اولین سرپرست این باشگاه بود، منوچهر صالحی، محمدرضا بهمنی، اسماعیل خلیل زاده و علی فتح الله زاده هم نفراتی بودند که در مقاطعی سرپرست این باشگاه شدند.

پرویز شیخان از سال 1328 تا 1357 مدیر باشگاه استقلال بود تا با 29 سال مدیریت بر این باشگاه بیشترین میزان مدیریت را داشته باشد و رضا حسنی خو با تنها 3 روز مدیریت (در نقش سرپرست) کمترین میزان مدیریت را در این باشگاه داشت.

علی فتح الله زاده که با 7 سال مدیریت پی در پی بعد از شیخان بیشترین میزان مدیریت را در این باشگاه تجربه کرده و همچنین در تاریخ پس از انقلاب این باشگاه بیشترین مدت مدیریت را دارد، تنها مدیری است که در 4 مقطع بر مسند مدیریت این باشگاه نشسته است.

به جز فتح الله زاده، کاظم اولیایی نیز در دو مقطع عهده دار مدیریت این باشگاه بوده تا این دو نفر تنها مدیرانی باشند که بیشتر از یک مقطع بر این مسند نشسته باشند.

احمد مددی در روز 26 آذر 99 و بعد از برکناری احمد سعادتمند توسط هیات مدیره وقت باشگاه به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد و در روز 27 شهریور 1400 پس از 9 ماه و یک روز از این سمت کنار رفت تا وی نیز یکی از مدیرانی باشد که عمر حضورش در این باشگاه به یکسال نرسیده باشد.