دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

استیون به خودت بیا؛/ وضعیت عجیب جرارد در الاتفاق: رابین هود عربستان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
استیون به خودت بیا؛/ وضعیت عجیب جرارد در الاتفاق: رابین هود عربستان!

استیون جرارد سرمربی انگلیسی الاتفاق عربستان هرگز شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند.

به گزارش ورزش سه، زمانی که در هفته نخست لیگ عربستان، الاتفاق تیم تحت هدایت استوین جرارد موفق شد النصر را با نتیجه دو بر یک شکست دهد، هواداران لیورپول که محبوبشان را در دل خاورمیانه می‌دیدند، مقداری دلشان نسبت به آینده استیو جی محکم شد. او در بازی دوم هم برد و تیمش صدرنشین بود اما یک کلیپ از رختکن الاتفاق منتشر شد که حالا بهتر دلیلش را متوجه می‌شویم.

تیمی که هافبک‌هایش جردن هندرسون، جورجینیو واینالدوم و دمارای گرای هست و همچنین موسی دمبله مهاجم اصلی‌اش است همراه با بازیکنان جوان عربستانی پس از دومین پیروزی متوالی مشغول جشن گرفتن بودند اما جرارد همه را به آرامش دعوت کرد و گفت: این فقط دو بازی بوده!

لبخند ملیح جرارد فراموش نشدنی است اما چگونه او حتی برای یک ثانیه هم در این جشن شرکت نکرد؟ جرارد که با گلاسگو رنجرز در لیگ اسکاتلند بدون شکست قهرمان شده بود، خودش را به عنوان جانشین یورگن کلوپ در سال 2024 تصور می‌کرد اما در شرایط فعلی، عاشق‌ترین فردی که در این کره خاکی می‌توان خودش را عاشق جرارد و لیورپول می‌داند، در بهترین شرایط دوست دارد جرارد را به عنوان یک تماشاگر در آنفیلد ببیند نه یک سرمربی!

الاتفاق تا پایان هفته نوزدهم لیگ عربستان، 6 برد، 7 تساوی و 6 باخت داشته و 22 گل دریافت کرده و به همین تعداد گل زده است. سبزپوشان دمام با 25 امتیاز در رده هشتم هستند و در میان الاتحاد رده هفتمی و الوحده رده نهمی حضور دارند. حال کمی ریزتر به نتایج جرارد نگاه کنیم. او از هفته هشتم تا به حال تنها یک بازی را برده است. با 4 تساوی بدون گل، کم گل‌ترین بازی‌ها را داشته است. الاتفاق به الهلال، الفتح، الریاض، الاخدود، التعاون و النصر باخته و برابر الشباب، الاتحاد، الفیحا، الخلیج، الرائد و الحزم مساوی کرده است. در تیم‌هایی که پایین‌تر از الاتفاق حضور دارند، فقط ابها و الطائی تیم‌های هفدهم و شانزدهم لیگ هجده تیمه عربستان را برده است.

استیون جرارد پس از گلاسگو هرگز سرمربی خوبی نبوده است. اکنون حتی اونای امری پس از اینکه تیم تحت هدایت جرارد یعنی استون ویلا را برعهده گرفت، بدون تغییر نفرات توانسته این تیم را به رده دوم لیگ برتر برساند. شاید خبر برکناری جرارد دیر یا زود منتشر شود و این فرصتی است تا مردی که در گلاسگو رنجرز بسیاری از آمارها را به نام خود تغییر داد، به سراغ اصلاح اندیشه‌های تاکتیکی‌اش برود.

استیون به خودت بیا؛/ وضعیت عجیب جرارد در الاتفاق: رابین هود عربستان! 2
استیون به خودت بیا؛/ وضعیت عجیب جرارد در الاتفاق: رابین هود عربستان! 3