یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

اسلامی: در نطنز ظرفیت و زنجیره‌های جدید گازدهی آغاز به کار کرده‌اند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اسلامی: در نطنز ظرفیت و زنجیره‌های جدید گازدهی آغاز به کار کرده‌اند

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در نطنز ظرفیت جدید و زنجیره های جدید گازدهی آن شروع شده است و در فردو ظرفیتی را به 60 درصد رساندیم و در گام‌تکمیلی که در حال اقدام است از سانترفیوژ های نسلی جدید و نسل سوم را جایگزین نسل اول خواهیم‌کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز چهارشنبه (2 آذر) در جمع خبرنگاران درحاشیه هیئت دولت، اظهار داشت: همانطور که قبلا اعلام‌کردیم، رفتار سیاسی و فشار سیاسی و اقداماتی که از جنس عدم توجه به روند توافق و مذاکرات بوده دارای یک عمل متقابل خواهد بود و سازمان انرژی اتمی در راستای قانون اقدام راهبردی در سایت فردو و نطنز ظرفیت جدیدی را برای غنی سازی ایجاد کرد که کل این عملیات در چهارچوب موازین و مقررات آژانس بین المللی اترژی اتمی است.

کمالوندی: فرایند غنی سازی را به منظور تحقق نیازهای کشور ادامه می‌دهیم

وی ادامه داد: در نطنز ظرفیت جدید و زنجیره های جدید گازدهی آن شروع شده است و در فردو ظرفیتی را به 60 درصد رساندیم و در گام‌تکمیلی که در حال اقدام است از سانترفیوژ های نسلی جدید و نسل سوم را جایگزین نسل اول خواهیم‌کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: فشار سیاسی وقطعنامه راه حل موضوع نیست و ملاک و معیار برای حل و فصل این نوع رفتار ها نیست که به موارد اتهامی دامن بزنند. آمریکا که ازاین سند خارج شده نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده، بلکه مانع اقدامات دیگران هم شده است، امیدواریم روزی اگر بخواهند به تفاهم پایبند باشند به همان‌متن وهمان ضوابط و چهارچوب برگردند و بیش از این با عملیات روانی و جوسازی سیاسی حقوق ملت ایران را تضعیف نکنند‌.

این خبر در حال تکمیل است.....