سه‌شنبه 29 خرداد 1403

اسپالتی بهترین مربی ممکن برای ایتالیا است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اسپالتی بهترین مربی ممکن برای ایتالیا است

آندرا آبودی، وزیر ورزش ایتالیا، با اطمینان خاطر اعلام کرد که ایتالیا در دفاع از عنوان قهرمانی خود در یورو 2024 چاره ای جز بلندپروازی ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات ایتالیا از روز شنبه در دورتموند مقابل آلبانی آغاز می‌شود و به ترتیب در روزهای 20 و 24 ژوئن به مصاف اسپانیا و کرواسی خواهد رفت. آتزوری در یورو 2020 که با تأخیر به دلیل کرونا در تابستان 2021 برگزار شد، به قهرمانی دست یافت و به همین دلیل با عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد این مسابقات می‌شود.

آبودی در جریان بازدید از اردوی تیم ملی ایتالیا به خبرنگاران گفت: «وقتی یک مسابقه شروع می‌شود، ما چاره‌ای جز بلندپروازی نداریم، البته بدون هیچ گونه خودبزرگ‌بینی. با این حال، ما تنها تیم حاضر در این مسابقات نیستیم، بسیاری از تیم‌های ملی دیگر نیز با همین انتظارات وارد می‌شوند. من احساس اعتماد به نفس می‌کنم، بازیکنان را هم آرام و هم با انگیزه دیدم، با یک رهبر بسیار قوی. مطمئن هستم که آنها تمام توان خود را به کار خواهند گرفت. آنها قول داده‌اند که برای همه ما ایتالیایی‌ها بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.»

روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیا در زمان قهرمانی یورو 2020 در ورزشگاه ومبلی بود، اما او در آگوست 2023 استعفا داد و اسپالتی به جای او آمد.

آبودی افزود: «اسپالتی هم از نظر ویژگی‌های فردی و هم از نظر تاکتیکی، سرمربی ایده‌آلی در چنین مرحله‌ای است. او هماهنگی بسیار خوبی با تیم دارد.»

اسپالتی بهترین مربی ممکن برای ایتالیا است 2