شنبه 7 مهر 1403

اسپانیا عالی است ولی تا تیم 2008 فاصله زیادی دارد / دلافوئنته: از مرحله بعد ماشین مدعیان روشن می‌شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اسپانیا عالی است ولی تا تیم 2008 فاصله زیادی دارد / دلافوئنته: از مرحله بعد ماشین مدعیان روشن می‌شود

لوئیس دلافوئنته، سرمربی اسپانیا، گفت خیلی از مدعیان هنوز چهره واقعی‌شان را به نمایش نگذاشته‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، نمایش‌های عالی اسپانیا در دو بازی اول مرحله گروهی یورو باعث شده درحالیکه خیلی‌ها پیش از شروع تورنمنت آنها را مدعی نمی‌دانستند حالا از لاروخا در کنار آلمان به عنوان مدعیان اصلی یاد کنند.

لوئیس دلافوئنته در آستانه بازی با آلبانی گفت اسپانیا هنوز برای بهتر شدن جا دارد ولی یکی از تیمهای خوب یورو است. او گفت خیلی از مدعیان اصلی هنوز چهره اصلی‌شان را رونمایی نکرده‌اند و ماشین شان از مرحله یک هشتم به بعد روشن می‌شود.

بازی با آلبانی؟ این بازی خیلی مهم است و ما این حرف را قبول نداریم که چون شش امتیازی هستیم بی‌هدف به میدان می‌رویم. ما به دنبال بهتر شدن در تک تک بازی‌ها هستیم. طوری وارد زمین می‌شویم که انگار این آخرین بازی ما است. ما یک گیم‌پلن مشخص داریم و هر بازیکنی برای این برنامه آماده باشد وارد زمین می‌شود.

وضعیت فرمین لوپز؟ فرمین آماده است. او یک بازیکن فوق‌العاده است. او صد در صد می‌تواند بازی کند.

ممکن است تیم دوم اسپانیا را به میدان بفرستی؟ ما برای آلبانی احترام زیادی قائلیم و این تعارف نیست. آنها تیم شایسته‌ای هستند. معتقدیم بازی پیچیده‌ای خواهد بود. حتما تغییراتی خواهیم داشت تا بهترین تیم برای این مسابقه را به میدان بفرستیم. من به هر 26 بازیکن تیم ملی اسپانیا اعتماد بی چون و چرا دارم و خیالم بابت هر کس وارد زمین بشود راحت است.

لامینه یامال؟ ما مدتی است با لامینه کار می‌کنیم و باید بگویم او هر روز ما را شگفت‌زده می‌کند. یامال بازیکن خاصی است و با تواضع و استعداد بی‌نظیرش ما را شیفته خود کرده. لامینه می‌داند که در مسیر پیشرفت قرار دارد ولی البته همه می‌دانیم این پسر چه استعداد خاصی است.

از عملکرد اسپانیا چقدر راضی هستی؟ ما جا برای بهتر شدن داریم ولی در حال حاضر داریم عالی بازی می‌کنیم. می‌خواهیم یکی از بهترین تیمهای ملی دنیا باشیم و برای رسیدن به سطح تیم ملی در سال 2008 هنوز راه درازی در پیش داریم. با اینحال ما به این نسل و به این بازیکنان اعتماد زیادی داریم.

در پایان روز دوم مرحله گروهی، کدام تیم مدعی قهرمانی است؟ هنوز چهره اصلی برخی تیمها را ندیده‌ایم. خیلی از مدعیان هنوز ماشین‌شان را روشن نکرده‌اند. از مرحله یک هشتم همه خود واقعی‌شان می‌شوند و دیگر نمی‌شود اشتباه کرد. از این مرحله پتانسیل واقعی تیمها را خواهیم دید.

اسپانیا عالی است ولی تا تیم 2008 فاصله زیادی دارد / دلافوئنته: از مرحله بعد ماشین مدعیان روشن می‌شود 2