شنبه 29 اردیبهشت 1403

اسپانیا 2-0 اسکاتلند: انتقام در سویا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اسپانیا 2-0 اسکاتلند: انتقام در سویا

اسپانیا با نتیجه 2-0 اسکاتلند را در مرحله مقدماتی یورو 2024 شکست داد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و اسکاتلند در گروه A مقدماتی یورو 2024 امشب به میزبانی ورزشگاه دلا کارتوخا سویا به مصاف هم رفتند.

ویدئو: 313397

رویارویی دو تیم با لحظات خاصی همراه بود و تلاش داشتند که با ارائه بازی هجومی عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

در همان دقیقه اول بازی فران تورس موقعیت خوبی داشت تا در فرصت تک به تک گلزنی کند اما ضربه او بی‌دقت بود و در چارچوب جایی نداشت.

نیمه اول این بازی تقریبا برابر دنبال شد و حتی اسپانیا این شانس را داشت که از حریف پیش بیفتد، اما آلوارو موراتا چندان خوش شانس نبود که نامش را در نیمه نخست به عنوان اولین گلزن بازی ثبت کند.

او روی ارسال دنی کارواخال موفق به گلزنی شد اما به دلیل اینکه در موقعیت آفساید قرار داشت، کمک داور گل را مردود اعلام کرد.

اسکاتلند در نیمه اول اندی رابرتسون را پس از برخورد با اونای سیمون از دست داد و او به دلیل مصدومیت از ناحیه دست راست زمین را ترک کرد. این نیمه با تساوی بدون گل دنبال شد.

در نیمه دوم اسپانیا حملات بیشتری برای گلزنی داشت که راه‌های مختلفی را هم امتحان کرد اما این اسکاتلند بود که روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید.

اسکات مک تامینی روی ضربه ایستگاهی خارج از محوطه جریمه موفق به گلزنی شد اما به دلیل حضور جک مک‌گین در موقعیت آفساید که رو به روی اونای سیمون قرار داشت، گل با بررسی VAR مردود شد.

این گل انگیزه اسپانیا را افزایش داد تا اینکه آلوارو موراتا بالاخره در دقیقه 73 گلزنی کرد. کاپیتان لاروخا ارسال خسوس ناواس را با ضربه سر شیرجه‌ای به گل تبدیل کرد.

اسپانیا به گل موراتا بسنده نکرد و حملات روی دروازه حریف را ادامه داد تا با اشتباه حریف شرایط گلزنی یک مرتبه دیگر فراهم شود. اشتباه هایسکی در حوالی محوطه جریمه موجب شد تا خوسلو به توپ رسیده و آن را به سمت دروازه بفرستد. اویهان سانچت موفق شد این توپ را با وجود تکل بلند بازیکن حریف از کنار دستان دروازه‌بان عبور داده و به گل تبدیل کند.

میزبان موفق شد تا پایان بازی برتری خود را حفظ کند تا شکست 2-0 دور رفت مقابل اسکاتلند را جبران کند. اسپانیا با کسب این برد، 12 امتیازی شده و به رتبه دوم جدول گروه صعود کرد. اسکاتلند با 15 امتیاز همچنان در صدر قرار دارد.

اسپانیا 2-0 اسکاتلند: انتقام در سویا 2
اسپانیا 2-0 اسکاتلند: انتقام در سویا 3
اسپانیا 2-0 اسکاتلند: انتقام در سویا 4
اسپانیا 2-0 اسکاتلند: انتقام در سویا 5
اسپانیا 2-0 اسکاتلند: انتقام در سویا 6