شنبه 31 شهریور 1403

اسکالونی، امباپه را به چالش کشید: به کوپا بیا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اسکالونی، امباپه را به چالش کشید: به کوپا بیا

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، علاقه‌مند است تا شاهد حضور یک تیم از آمریکای جنوبی در رقابت‌های یورو باشد.

به گزارش "ورزش سه"، آلبی‌سلسته به رهبری اسکالونی در تلاش است تا برای دومین سال متوالی قهرمان کوپا آمه‌ریکا شود. آن‌ها پس از فتح جام جهانی 2022، این هفته در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کانادا خواهند رفت.

بحث‌های داغی در مورد تفاوت سطح کیفی تیم‌های ملی اروپا و آمریکای جنوبی در جریان است. کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه، با ادعای این‌که فوتبال در آمریکای جنوبی به پیشرفتگی اروپا نیست، خشم برخی ستارگان آمریکای جنوبی را برانگیخت. او معتقد است که به همین دلیل تیم‌های اروپایی جام‌های جهانی بیشتری را به دست می‌آورند.

این بحث با همزمانی برگزاری یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا در سال جاری، دوباره داغ شده است. اسکالونی خواهان رویارویی تیم‌های آمریکای جنوبی و اروپا در رقابت‌های قاره‌ای یکدیگر است.

او در این باره گفت: «فکر نمی‌کنم که سختی یک تورنمنت نسبت به دیگری خیلی متفاوت باشد. تیم‌های مهمی به نیمه‌نهایی یورو رسیده‌اند، تیم‌هایی که در جام جهانی با آن‌ها روبرو شدیم و عملکرد خوبی داشتیم. اما این به این معنا نیست که بتوانیم به قهرمانی یورو برسیم. یا شاید هم بتوانیم! به نظر من سطح‌ها بسیار نزدیک است. دوست دارم روزی یک تیم اروپایی به کوپا آمه‌ریکا دعوت شود تا تجربه بازی در این رقابت‌ها را به دست بیاورد و برعکس. اما خب، این همان جام قهرمانان جهان (بین قهرمان یورو و کوپا آمه‌ریکا) می‌شود، درسته؟ پس در نهایت سختی هر دو تورنمنت یکسان است. به نظر من واقعا تفاوت زیادی وجود ندارد، اما خب این‌ها فقط نظرهای شخصی هستند.»

آرژانتین در مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا به مصاف کانادا خواهد رفت تا به فینال این رقابت‌ها برسد. برنده این دیدار با برنده بازی کلمبیا و اروگوئه روبرو خواهد شد. در همین حال، در اروپا فرانسه و اسپانیا برای حضور در فینال یورو 2024 به مصاف هم می‌روند. برنده این دیدار با برنده بازی انگلیس و هلند روبرو خواهد شد. در نهایت، قهرمانان این دو رقابت در سال 2025 در جام قهرمانان اتحادیه‌های اروپا و آمریکای جنوبی به مصاف هم خواهند رفت.

اسکالونی، امباپه را به چالش کشید: به کوپا بیا 2