جمعه 14 اردیبهشت 1403

اشتباه کردن مقابل پرسپولیس تاوان سختی دارد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
اشتباه کردن مقابل پرسپولیس تاوان سختی دارد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، غلامرضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی حساس تیم‌های پیکان و پرسپولیس در هفته بیست و یکم لیگ برتر، اظهار کرد: دیدار با پرسپولیس بازی فوق‌العاده سختی برای ما به حساب خواهد آمد. با یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر بازی داریم و باید در تمام طول بازی تمرکز داشته باشیم. امیدوارم در فرصت کمی که بعد از دیدار با ملوان داشتیم، نفرات تیم به لحاظ ذهنی آماده باشند تا فردا به آنچه که در زمین می‌خواهیم برسیم.

وی ضمن تشکر ویژه از بازیکنان خود ادامه داد: آنها تمام توان‌شان را در 2 بازی گذشته به کار بستند و توانستیم به نتایج دلخواه و چیزی که لیاقت داشته‌ایم، برسیم. امیدوارم فردا هم بتوانیم با تمرکز و شرایط خوب بازی کنیم. پرسپولیس یک تیم کاملا باتجربه است و اشتباه کردن مقابل این تیم می‌تواند تاوان سختی برایمان به همراه داشته باشد. البته در طول 90 دقیقه باید تمرکز داشته باشیم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم. همچنین غیر از 2 تا 3 بازیکن مصدوم، مابقی نفرات آماده هستند.

سرمربی پیکان همچنین به کسب نتایج خوب این تیم در نیم فصل دوم اشاره کرد و افزود: کسانی که بازی‌های پیکان را دنبال می‌کنند، فکر می‌کنم با من نیز هم‌عقیده باشند که در نیم‌فصل اول هم بازی‌های خوبی انجام دادیم اما متاسفانه مقداری کم‌تجربگی به ما ضربه زد. البته ما سعی کردیم چند بازیکن باتجربه جذب کنیم که در شرایط خاص به ما کمک کنند تا تجربه تیم ما بالا برود. نفرات تیم‌ما به خودباوری رسیده‌اند که جدای از بحث فوتبال زیبا دنبال نتیجه هم باشند و این اتفاقی است که برای ما در چند هفته گذشته افتاده است. امتیاز تیم‌ها در جدول کاملا به هم نزدیک است و سعی می‌کنیم تا در پایان فصل رتبه خوبی بدست آوریم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تیمش چه استراتژی دارد؟ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم بازیکنان ما به لحاظ ذهنی هر اتفاق بدی که می‌تواند برای‌شان رخ دهد، تا پیش از بازی‌های دو هفته اخیر افتاده بود. پیش از این گفتم فشار و استرس بعضی وقت‌ها چیز بدی نیست و می‌تواند مثبت باشد و تیم را رو به جلو ببرد. این تیم امانت دست ماست که یک سابقه طولانی و بزرگی دارد. میراثی از گذشته به ما رسیده و کارکنان ایران خودرو چشم به ما دارند که نتایج خوبی را در زمین بگیریم. شاید تماشاگر زیادی نداشته باشیم ولی ما از کارکنان و اعضای باشگاه انرژی مثبت می‌گیریم و امیدوارم در پایان فصل جایگاه در خوری را کسب کنیم.

عنایتی همچنین با اشاره به اینکه آیا مقابل پرسپولیس نباختن را مد نظر دارید یا اینکه چشم به برد این تیم خواهید داشت؟ تصریح کرد: فوتبال جذابیت خاصی دارد که نمی‌توانید نتیجه را پیش‌بینی کنید. با توجه به تفکرات خودمان سعی می کنیم بازی مالکانه را داشته باشیم، تا تاکتیک‌مان را به حریف دیکته کنیم. می‌دانیم که پرسپولیس چه تیم باهوشی است و مقابل هواداراش بازی می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا مقابل پرسپولیس از بازیکن 17 ساله همانند بازی با سپاهان استفاده خواهد کرد؟ گفت: تیم پیکان خیلی جوان است اما چون تبلیغات روی پیکان زیاد نیست، این موضوع چندان دیده نمی‌شوند. شما می‌دانید که وقتی به یک جوان بازی می‌دهید باید حواستان به تمامی مسائل باشد. سعی می‌کنیم زمانی که به جایگاه خوبی در جدول رسیدیم، بازیکنان جوان بیشتری را معرفی کنیم و دنبال فرصت هستیم که از آنها استفاده کنیم. پیکان سالیان سال است که بازیکنان بزرگ و با استعدادی تحویل فوتبال کشور می‌دهد و ما هم سعی می‌کنیم این رویه را ادامه دهیم و استعدادهای زیادی معرفی کنیم.

سرمربی پیکان به موضوع داوری نیز اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهیم به داوری ورود کنیم، اما خیلی از امتیازات را به خاطر شرایط داوری از دست دادیم. داوران باید تمرکز بیشتری داشته باشند. هواداران تیم‌های پرطرفدار شاید روی هر سوت عکس‌العمل نشان دهند. ما خواسته‌مان این است که حق اجرا شود و هیچ تیمی ضربه نخورد. بیشتر از این صحبتی نمی‌کنم، چون ممکن است حساسیت به وجود بیاورد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان از ساعت 18:45 دقیقه عصر فردا یکشنبه در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.