سه‌شنبه 29 خرداد 1403

اضافه شدن 3.5 میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور در 33 ماه

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اضافه شدن 3.5 میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور در 33 ماه

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از افتخارات دولت سیزدهم این بود که 40 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم به هنرستان‌ها رفتند، گفت: 3.5 میلیون مترمربع طی 33 ماه به فضای آموزشی کشور اضافه شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه رئیس جمهور شهید همیشه برای خیرین وقت می‌گذاشت، اظهار کرد: مردم‌داری، مردم‌یاری و با مردم بودن وجه تمایز آیت‌الله رئیسی در ماندگار شدن است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی بسیار بر عدالت محوری تأکید می‌کرد، افزود: درون‌مایه انقلاب اسلامی ایران نیز عدالت است. در 33 ماه اخیر بیش از 3.5 میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه شد.

100000 کلاس درس ناایمن تا 5 سال آینده حذف می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اعتبارات، خیرین کمک زیادی به مدرسه‌سازی کردند، ادامه داد: میانگین سرانه کشوری فضای آموزشی در کشور با کمک خیرین به حدود 5 متر و 30 سانتی‌متر رسیده است.

صحرایی با بیان اینکه باید طوری کار کنیم که همه دانش‌آموزان طعم عدالت را بچشند، گفت: ما باید مدرسه یاری را ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه از افتخارات این دولت این بود که 40 درصد دانش آموزان متوسطه دوم به هنرستان‌ها رفتند، افزود: آیین‌نامه تقویت مهارت در اردیبهشت ماه تصویب شد که بر مبنای آن 2500 هنرستان تولیدی خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع مسیری در جهت عملی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در مجموعه طرح‌های آموزشی با اسم «یادگار ابراهیم» 5000 کلاس درس در استان خراسان رضوی ساخته خواهد شد.

صحرایی گفت: دانشگاه فرهنگیان که ضعیف شده بود در این دولت جانی دوباره گرفت اما باید در فضای آموزشی به این دانشگاه کمک شود.