جمعه 7 اردیبهشت 1403

اعتبارات مقابله با آتش سوزی اراضی ملی در قزوین نیازمند تقویت است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعتبارات مقابله با آتش سوزی اراضی ملی در قزوین نیازمند تقویت است

قزوین - ایرنا - با توجه به رشد بیش از 2 برابر آتش سوزی ها در اراضی ملی استان قزوین، اعتبارات مقابله با این حوادث نیازمند تقویت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 1900 هکتار از اراضی ملی استان دچار آتش سوزی شدند و این در حالی است که در مجموع سال گذشته این رقم حدود 850 هکتار بود.

علی اکبر اسدالهی افزود: در حال حاضر اعتبارات، امکانات و تجهیزات مقابله با حوادثی همچون آتش سوزی در اراضی ملی استان قزوین با توجه به افزایش قابل توجه تعداد این حوادث آنچنان که باید جوابگو نیست.

وی اظهار داشت: البته در کنار نیاز به رشد اعتبارات و تجهیزات و تقویت نیروهای یگان حفاظت، به فرهنگ سازی و آموزش از طریق صداوسیما و رسانه ها و همچنین ارایه آموزش به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و همچنین جوامع محلی مانند دامداران و کشاورزان نیازمند هستیم.

این مسوول گفت: بسیاری از حوادث آتش سوزی در اراضی ملی بر اثر غفلت و کم توجهی کشاورزان و دامداران به دلیل روشن کردن آتش برای طبخ غذا و یا درست کردن چای و آتش زدن زمین ها برای از بین بردن علف های هرز به وقوع می پیوندد.

استان قزوین دارای 853 هزار و 485 هکتار مرتع، 29 هزار و 150 هکتار بیابان و 28 هزار و 157هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

*س_برچسب‌ها_س*