چهارشنبه 28 شهریور 1403

اعتراضات داوطلبان کنکور در مجلس بررسی می‌شود + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اعتراضات داوطلبان کنکور در مجلس بررسی می‌شود + فیلم

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اعتراض داوطلبان کنکور گفت: تاثیر قطعی معدل دانش آموزان در کنکور چند سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است. البته ما در مجلس مایل بودیم در مورد همه بخش‌های کنکور مانند قانون سهمیه‌ها هم شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شود. وی ادامه داد: شورای انقلاب فرهنگی تنها تاثیر معدل بر نتایج کنکور...

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اعتراض داوطلبان کنکور گفت: تاثیر قطعی معدل دانش آموزان در کنکور چند سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است. البته ما در مجلس مایل بودیم در مورد همه بخش‌های کنکور مانند قانون سهمیه‌ها هم شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شود.

وی ادامه داد: شورای انقلاب فرهنگی تنها تاثیر معدل بر نتایج کنکور را مصوب کرد و سهمیه را به مجلس شورای اسلامی واگذار کرد.

وی افزود: امسال نیز یک نمره میانگین معدل (دانش‌آموزان) افزایش یافت. البته برخی (کارشناسان) معتقدند این امر نتیجه تاثیر قطعی معدل در کنکور بوده است و برخی آن را متاثر از قانون رتبه‌بندی معلمان می‌دانند که کیفیت آموزش ارتقا یافته است.

منادی سفیدان اظهار داشت: اعتراض‌ها نسبت به کنکور کماکان وجود دارد و ما در مجلس پیگیر آن هستیم که چه تصمیمی گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون فرصت تغییر قانون (تا زمان تصمیم‌گیری برای کنکور سال 1404 تا پیش از پایان شهریور 1403) وجود دارد و باید در این بازه زمانی (در صورت موافقت) تغییرات انجام شود. اگر این بازه زمانی تغییر کند نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.