یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اعتراض شدید سرمربی آلمان نسبت به مسائل میزبانی جام جهانی قطر

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اعتراض شدید سرمربی آلمان نسبت به مسائل میزبانی جام جهانی قطر

هانسی فلیک سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان نسبت به نحوه میزبانی قطری‌ها از جام جهانی دست به اعتراض زد.

هانسی فلیک سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در گفتگو با نشریه فرانکفورتر روندشاو درباره میزبانی کشور قطر از رقابت‌های جام جهانی 2022 گفت: مایه تاسف است که این دوره از جام جهانی تورنمنتی برای هواداران نیست. من دوستانی دارم که دوست داشتند به قطر بروند و رقابت‌ها را ببینند، ولی به دلایل مختلف تصمیم گرفتند از سفر به قطر صرف نظر کنند. فوتبال باید برای همه باشد. به همین خاطر است که می‌گویم این جام جهانی برای هواداران نیست.

فلیک در ادامه مدعی است اینکه تیم‌های ملی اروپایی بتوانند به صورت مشترک به این جام جهانی اعتراض کرده و موضعی سیاسی داشته باشند دشوار است. او در این باره گفت: او تا حالا بحث‌های زیادی داشتیم و در ماه سپتامبر هم جلسه‌ای خواهیم داشت تا ببینیم در کنار کشور‌های دیگر چه می‌توانیم بکنیم یا اینکه اصلا قرار است کاری انجام بدهیم یا نه.

در سال 2010 بود که فیفا در تصمیمی جنجالی اعلام کرد میزبانی بیست و دومین دوره جام جهانی را به قطر واگذار کرده است. فارغ از اتهامات مربوط با فساد مالی و پرداخت رشوه از سوی قطری‌ها برای دریافت امتیاز میزبانی، اینکه تورنمنت در میانه فصل رقابت‌های باشگاهی اروپا برگزار می‌شود بسیاری از فوتبال دوستان و دست‌اندرکاران فوتبال را منتقد این جام جهانی کرده است. همچنین توجه کم قطری‌ها نسبت به میزبانی از هواداران سایر کشور‌های جهان از دیگر نکاتی بود که باعث ایجاد حواشی برای این دوره از جام جهانی فوتبال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش