شنبه 29 اردیبهشت 1403

اعتیاد؛ مادر آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع

فرماندار گلپایگان گفت: مشروبات الکلی خطراتی کمتر از مواد مخدر ندارد و چه بسا آسیب‌های بیشتری دارد و کشفیات در این حوزه نشان می‌دهد که گرایش به الکل بیشتر می‌شود که این یک زنگ هشدار است.

محمدرضا عسگریان امروز (سه‌شنبه، 22 آذر) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گلپایگان اظهار کرد: پیشگیری و درمان دو هدفی است که آن را دنبال می‌کنیم، اما همیشه اعتقاد داشتیم بیشترین تلاش در حوزه پیشگیری انجام شود چراکه درمان اعتیاد کار سختی است و پیشگیری بهتر از درمان است، البته سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیتی است که می‌توانیم برای نجات یک فرد از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم و به سمت آموزش و فرهنگ‌سازی در آموزشگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها برویم. در این رابطه همه ما که پشت این میز‌ها نشسته‌ایم رسالت داریم. ادارات باید به فرمانداری گزارش دهند که هر ماه چه اقداماتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، فرماندار گلپایگان گفت: در حوزه مبارزه و درمان اعتیاد در شهرستان مراکز مختلفی فعالیت دارند، اما این روند‌ها باید ادامه‌دار باشد و نباید رها شوند. همچنین در حوزه درمان مشخص شود در سال جاری چند نفر مراجعه کردند و چند در صد موفق بودند تا از این طریق متوجه شویم کدام روش تأثیرگذارتر بوده و برای سال‌های بعد آن روش را پررنگ‌تر کنیم.

عسگریان افزود: در حوزه مبارزه با خُرده فروشان مواد مخدر خوب عمل شده، اما نیاز است که مردم در محلات در این خصوص احساس امنیت داشته باشند. از دستگاه‌های انتظامی می‌خواهیم در این حوزه کار کنند و پایان سال عملکرد بهتری داشته باشیم. امیدواریم به سمتی برویم که مواد مخدر وارد کشور نشود. مادر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که خانواده‌ها به آن دچار هستند اعتیاد است و این پدیده خطرناک در برخی از ناهنجاری‌ها، فقر و طلاق ریشه دارد.

وی یادآور شد: مشروبات الکلی خطراتی کمتر از مواد مخدر ندارد و چه بسا آسیب‌های بیشتری دارد و کشفیات در این حوزه نشان می‌دهد که گرایش به آن دارد بیشتر می‌شود که این یک زنگ هشدار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی