دوشنبه 9 مهر 1403

اعلام تاریخ جدید برگزاری آزمون استخدامی فرهنگیان | جذب معلمان بیشتری در راه است؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
اعلام تاریخ جدید برگزاری آزمون استخدامی فرهنگیان | جذب معلمان بیشتری در راه است؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که آزمون استخدامی برای دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه برگزار خواهد شد.

محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته 22 هزار و 184 نفر جذب مقطع متوسطه و امسال نیز 24 هزار و 889 نفر جذب شدند گفت: برای سال آتی نیز پس از اخذ مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس در مقطع متوسطه، آزمون استخدامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ایده‌آل‌ترین روش جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی است افزود: امسال مقرر شد دانش‌آموزان حائز رتبه کشوری در جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

محمدمهدی کاظمی ادامه داد: جهت برنامه‌ریزی مطلوب‌تر، پیشنهاد شده تا آزمون استخدامی دبیران و هنرآموزان تا پایان بهمن ماه برگزار شود.

شایان ذکر است که بدانیم آزمون استخدامی فرهنگیان، دروازه ورود به یکی از شریف‌ترین و تاثیرگذارترین حرفه‌های جامعه، یعنی آموزش و پرورش است. این آزمون سالانه با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد برای مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی برگزار می‌شود. در واقع، این رقابت علمی و تخصصی، فرصتی است برای جذب افرادی که با دانش، مهارت و علاقه‌مندی خود، قصد دارند در شکل‌دهی آینده نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

با توجه به گستردگی نظام آموزشی و نیاز به معلمان، مشاوران و مدیران آموزشگاهی کارآمد، برگزاری آزمون استخدامی، راهکاری موثر برای تامین نیروی انسانی متخصص و پاسخگویی به این نیاز است.

آزمون‌های استخدامی، فرصتی برای شناسایی و جذب افرادی است که علاقه‌مند به رشد و توسعه حرفه‌ای خود در حوزه آموزش هستند.

اعلام تاریخ جدید برگزاری آزمون استخدامی فرهنگیان | جذب معلمان بیشتری در راه است؟ 2