شنبه 15 اردیبهشت 1403

اغراق ایلان ماسک در نشان دادن رباتی که لباس تا می‌کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
اغراق ایلان ماسک در نشان دادن رباتی که لباس تا می‌کند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، ویدئوی منتشر شده توسط ایلان ماسک، رئیس تسلا که در آن یک ربات تی شرتی را تا می کند، این سوال را برای ناظران آنلاین ایجاد کرده که شرکت چگونه به این توانایی دست یافتند.

در ویدئوی کوتاهی که در روز دوشنبه در ایکس منتشر شد، ربات اپتیموس تسلا را می‌توان دید که پشت میز ایستاده و بدون هیچ کمکی یک پیراهن مشکی را تا می‌کند.

تسلا برای اولین بار در سال 2022 از ربات انسان نما رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرد به دنبال ایجاد یک ربات خودمختار با قابلیت انجام کارهای سخت با امنیت کم و تکراری یا خسته کننده برای انسان است.

رئیس تسلا قبلاً گفته بود که این ربات برای جایگزینی نیروی انسانی در کارهای تکراری، خسته کننده و خطرناک ساخته شده است.

با این حال، حدود 30 دقیقه پس از به اشتراک گذاری آخرین ویدیو، ماسک در زیر پست نوشت که این فیلم آنطور که به نظر می رسید نیست.

ماسک گفت: «اپتیموس هنوز نمی تواند این کار را به طور مستقل انجام دهد، اما مطمئناً می تواند این کار را کاملاً مستقل و در یک محیط دلخواه انجام دهد در اینصورت نیاز به یک میز ثابت با جعبه که فقط یک پیراهن دارد خواهد بود.»

کاربران نیز سوالاتی در مورد نحوه ساخت این ویدئو مطرح کردند. یکی از کاربران در مورد اینکه آیا این ویدئو توسط رایانه تولید شده سوال پرسید.

برخی از ناظران همچنین به یک دست با دستکش اشاره کردند که در گوشه قاب ویدئو ظاهر می شود و به نظر می رسد حرکات دست های ربات را تقلید می کند.

یکی از کاربران تردز نیز نوشت که این همان کاری است که ربات های جراحی از راه دور برای چندین دهه انجام می دهند و این از راه دور کار می کند نه به صورت مستقل.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ایلان ماسک تسلا ربات اپتیموس لباس تا کردن ربات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است