یک‌شنبه 8 مهر 1403

افتتاح نخستین فریم سایت کانتینر یخچالی بندر شهید بهشتی چابهار

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افتتاح نخستین فریم سایت کانتینر یخچالی بندر شهید بهشتی چابهار

چابهار - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین فریم سایت کانتینر یخچالی بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح شد.

بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پروژه‌های بندری و دریایی این بندر بزرگ اقیانوسی با تراز مثبت و پیشرفت فیزیکی واقعی به منظور بهره‌گیری از روش‌ها و سیستم‌های نوین در دست اجراست.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور رونق ترانزیت و صادرات کالاهای فاسد شدنی ساخت سایت کانتینر یخچالی بندر شهید بهشتی چابهار در دستور کار قرار گرفت که نخستین فریم آن نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این مهم تاثیر بسزایی در تنوع کالاهای وارده به این بندر خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این سایت از 30 فریم تشکیل شده که هر سازه 18 کانتینر یخچالی 20 فوت را پوشش می‌دهد در مجموع این سایت از ظرفیت نگهداری 540 کانتینر 20 فوت یخچالی برخوردار است.

به گفته وی دیگر فریم‌های این سایت یخچالی با سرعت در حال تجهیز و تکمیل است و بزودی شاهد بهره‌برداری کامل این سایت در بندر شهید بهشتی خواهیم بود.

آقایی با اشاره به تردد منظم خطوط لاینر کشتیرانی در مسیر بندرچابهار تصریح کرد: با توجه به موقعیت بازار پسکرانه، راه‌اندازی سایت نگهداری کانتیر یخچالی در رونق صادرات محصولات کشاورزی، باغی و شیلاتی تاثیر شگرفی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: رونق بندر چابهار به عنوان دروازه اصلی توسعه سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات، واردات، ترانزیت و توسعه زیرساخت‌های بندری است که در این راستا و همگام با اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته در این بندر استراتژیک تعبیه شده است.

*س_برچسب‌ها_س*