پنج‌شنبه 19 مهر 1403

افزایش اشتغالزایی با شرکت‌های دانش بنیان / ورود 7 محصول جدید پروبیوتیک تا پایان سال + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
افزایش اشتغالزایی با شرکت‌های دانش بنیان / ورود 7 محصول جدید پروبیوتیک تا پایان سال + فیلم

محمود مقتدایی، رئیس هئیت مدیره شرکت دانش بنیان تک ژن در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره فعالیت این شرکت دانش‌بنیان گفت: تحقیقات علمی را از سال 80 آغاز کردیم. سال 89 کارخانه تاسیس شد و با هدف میکروارگانیزم‌های مفید در کشور فعالیت خود را شروع کردیم. ما اولین شرکتی بودیم که توانستیم به شکل صنعتی میکروارگانیزم‌ها را تولید کنیم. رئیس هئیت مدیره شرکت دانش بنیان تک‌ژن افزود:...

محمود مقتدایی، رئیس هئیت مدیره شرکت دانش بنیان تک ژن در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره فعالیت این شرکت دانش‌بنیان گفت: تحقیقات علمی را از سال 80 آغاز کردیم. سال 89 کارخانه تاسیس شد و با هدف میکروارگانیزم‌های مفید در کشور فعالیت خود را شروع کردیم. ما اولین شرکتی بودیم که توانستیم به شکل صنعتی میکروارگانیزم‌ها را تولید کنیم.

رئیس هئیت مدیره شرکت دانش بنیان تک‌ژن افزود: بخش غذایی و لبنی اولین حوزه‌های فعالیتی ما در زمینه تولید میکروارگانیزم بود. پس از آن وارد بخش دام، طیور و آبزیان شدیم که یکی از پر مصرف‌ترین بخش‌ها است. در این قسمت، میکرو ارگانیز‌ها به اسم پروبیوتیک وارد محصول می‌شود و آن را به عنوان مکمل به دام، طیور و ابزیان می‌دهند که تاثیرات بسزایی به همراه دارد. وی با اشاره به شروع فعالیت در بخش دارویی گفت: سال 97 در بحش دارویی ورود کردیم و توانستیم در زمینه دارویی 10 محصول پروبیوتیک تولید کنیم. این محصولات برای بیماری‌های گوارش، بیماری‌های کودکان و زنان، بیماری ام اس، بیماری‌ای بی اس، بیماری تنفسی کبد چرب قابل استفاده است. مقتدایی به تولید محصول جدید در ایران اشاره کرد و گفت: دستاورد جدید ما وارد کردن پروبیوتیک در کرم‌های ارایشی است که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود و تا پایان سال جاری، 7 محصول دیگرنیز وارد بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: تا کنون توانستیم به طور مستقیم برای 300 نفر از جوانان کشورمان شغل ایجاد کنیم.