دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام با 4 ترفند تضمینی!

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
افزایش اینگیجمنت اینستاگرام با 4 ترفند تضمینی!

با این 4 ترفند اینگیجمنت پست اینستاگرام خودتان را به راحتی افزایش دهید و در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید. در کمتر از چند دقیقه پیج خودتان را متحول کنید.

اینگیجمنت اینستاگرام. واژه نخست از آن دست کلماتی است که حتی خواندن و تلفظش نیز دقت خاصی می‌خواهد، چه برسد به اجرایش! البته مفهوم اینگیجمنت اینستاگرام آن‌قدرها هم سخت و عجیب نیست. تنها کافی است ترجمه فارسی این عبارت را بدانید تا از ماجرا سر در بیاورید و بفهمید انگیجمنت کجاست. معنای عبارت مذکور در پارسی می‌شود: «تعامل» یا «مشارکت». پس وقتی کسی می‌پرسد: اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست؟ در پاسخ او باید بگوییم منظور نرخ مشارکت فالوورها در هر پیج است.

*س_نحوه محاسبه و فرمول اینگیجمنت اینستاگرام_س*

برای این‌که بتوانید نرخ مشارکت یک پست در صفحه اینستای‌تان را به‌صورت کمی و در قالب زبان اعداد به‌دست بیاورید، یک فرمول ساده وجود دارد:

(تعداد کامنت‌های پست + تعداد لایک‌های پست / تعداد فالوورها × هزار)= اینگیجمنت اینستاگرام.

اهمیت نرخ مشارکت بالا موارد بسیاری را شامل می‌شود اما اگر بخواهیم لب کلام را برایتان بگوییم باید عنوان کنیم که اولا با انگیجمنت ریت مناسب می‌توانید پست‌هایتان را خیلی راحت‌تر راهی اکسپلور کنید.

*س_راهکارهای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام_س*

برای رشد نرخ تعامل یک پیج اقدامات ارگانیک بسیاری می‌توان انجام داد که از جمله آنها باید به موارد مختلفی اشاره کرد. البته تعداد این راه‌ها آن‌قدر زیاد است که در قالب یک نوشتار نسبتا کوتاه نمی‌گنجد. به همین علت ما به بررسی گل‌درشت‌ها بسنده می‌کنیم.

*س_راه نخست: تولید محتوای جذاب_س*

طبق معمول یک پای ثابت رشد در هر یک از آیتم‌های مدنظر الگوریتم اینستاگرام، تولید محتوای جذاب و مخاطب‌پسند است. محتوای شما باید همواره نظر فالوورهایتان را به خود جلب کند. وقتی آنها خوش‌شان بیاید با سیو، لایک، کامنت‌گذاری، بازدید از پروفایل، ویو و شیر در دقایق نخست انتشار به الگوریتم این پیام را می‌رسانند که پست شما لایق ورود به اکسپلور است. نمایش در اکسپلور هم دیگر خودتان می‌دانید چه آورده ارزشمندی دارد و نیاز به قلم‌فرسایی ما نیست. پس یک محتوای خوب، مثل آسانسور نرخ مشارکت پیج شما را بالا می‌برد. البته که میتوانید بصورت جداگانه خرید سیو اینستاگرام و آیتم های دیگر را انجام دهید.

برای تولید محتوای جذاب حتما نباید به آب و آتش بزنید. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید، کپشن نویسی با تعداد کلمات مناسب و لحن دلنشین را فراموش نکنید، حتما لوکیشن را درج کنید و اثرش را دست‌کم نگیرید، بیشتر از عکس‌های تولیدی خودتان بهره بگیرید و تصاویر با چهره آدم‌ها از خودتان گرفته تا دیگران نشر بدهید، ویدئوهای کوتاه و آی‌جی تی‌وی پست کنید، مسابقه بگذارید و جایزه بدهید و خلاصه برای مطلبی که درباره آن پست گذاشته‌اید ارزش‌افزوده بیافرینید. همین!

*س_راه دوم: هشتگ‌گذاری_س*

مورد بعدی هشتگ‌گذاری است. استفاده از هشتگ‌های مناسب و مربوط به موضوع پست‌تان را همواره مدنظر داشته باشید. همچنین بدانید که تعداد هشتگ‌های شما باید متعادل باشد. نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. هشتگ‌ها را هم با کپشن مخلوط نکنید. متن‌تان را روان بنویسید و هشتگ‌ها را با فاصله زیرآن بگذارید. افزون بر اینها فراموش نکنید که اگر ابتدای راه هستید و فالوورهای زیادی ندارید، برخلاف تصور بهتر است از هشتگ‌های کمتر استفاده‌شده بهره بگیرید. دلیل‌اش هم واضح است: «رقیب کمتری دارید.»

*س_راه سوم: استوری_س*

می‌رسیم به راه سوم یعنی استوری‌ها. به‌طور متوسط صفحات مشهور روزانه دست‌کم یک پست می‌گذارند. اما اگر تعداد پست‌هایشان بیشتر شود سعی می‌کنند تعادل را نگه دارند و زیاده‌روی نکنند. همان‌طور که کاربران از صفحات بدون فعالیت خوش‌شان نمی‌آید، هرگز دوست ندارند وقتی قسمت «هوم» یا خانه صفحه خود را باز می‌کنند نیز با سیل پست‌های یک پیج خاص رو به رو شوند. اما اینجا یک سئوال مهم پیش می‌آید و آن‌هم درباره این است که اگر قرار باشد پست زیاد نگذاریم، پس چگونه می‌توانیم فعال باشیم، با مخاطبان تعامل کنیم و خلاصه اینگیجمنت ریتمان را بالا ببریم؟ بخشی از پاسخ را پیش‌تر داده‌ایم. منظورمان همان پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌هاست. اما بخش عمده پاسخ یک کلمه است: «استوری»! اسم‌اش رویش است. استوری یعنی داستان. یعنی قصه بگو. روایت کن. کاربران دوست دارند داستان خودت، کسب‌وکارت، برندی که صاحب اش هستی و حتی شاید روزمرگی‌هایت را برایشان استوری کنی.

*س_راه چهارم: موج‌سواری_س*

سرزمین موج‌های آبی رفته‌اید؟ اگر نرفته‌اید هم حتما اسم‌اش برایتان آشناست. همان‌جایی که سوار بر انواع سرسره‌های آبی می‌شوید و بالا و پایین می‌روید. آن‌جایی که آدرنالین خون‌تان را به نهایت می‌رسانید. چه ربطی به اینستاگرام و اینگیجمنت و این داستان‌ها دارد؟ خب ساده است. در اینستا نیز موج‌سواری به یک سبک خاص وجود دارد. پس منتظر چه هستید؟ سوار این موج‌ها بشوید. موج‌های اینستاگرام در واقع همان چالش‌ها و کمپین‌ها هستند.

*س_یک کلام، ختم کلام_س*

دستیابی به نرخ مشارکت مناسب اصلا کار ساده‌ای نیست اما رسیدن به آن کارتان را برای رشد در فضای اینستاگرام آسان می‌کند. پس چاره چیست؟ همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم بهترین راه شروع کار با خرید حساب‌شده آیتم‌های اثرگذار بر اینگیجمنت مانند خرید بازدید پروفایل، سیو، لایک، ایمپرشن، ریچ و خلاصه هر مورد خریدنی دیگر است.

مورد پیشنهادی ما این است که برای افزایش اینگیجمنت پست های اینستاگرم خودتون میتونید از خدمات فالومون به آدرس www.followmon.com استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی /

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام با 4 ترفند تضمینی! 2
افزایش اینگیجمنت اینستاگرام با 4 ترفند تضمینی! 3