جمعه 31 فروردین 1403

افزایش دستمزد کارگران فقط در ماه‌های ابتدایی سال ایجاد رضایت می‌کند!

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
افزایش دستمزد کارگران فقط در ماه‌های ابتدایی سال ایجاد رضایت می‌کند!

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: طی سال‌های گذشته افزایش دستمزد‌ها در ماه‌های ابتدایی سال رضایت کارگران را در پی داشته است اما با گذشتن چند ماه و افزایش تصاعدی نرخ تورم کل معادله‌های زندگی آن‌ها بهم می‌خورد و دیگر رضایتی باقی نخواهد ماند.

محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیر تشکیل جلسات متعدد شورای عالی کار و کمیته دستمزد شورای عالی کار در ماه‌های اخیر بر تعیین دستمزد کارگران در سال 1401، در مقدمه گفت: شرایط اقتصادی کشور بازخورد تشکیل این جلسات را نشان خواهند داد.

عضو کمیته دستمزد با اشاره به این مورد که طی سال‌های گذشته افزایش دستمزد‌ها در ماه‌های ابتدایی سال رضایت کارگران را از میزان دستمزد در پی داشته است، افزود: اما با گذشتن چند ماه و افزایش تصاعدی نرخ تورم کل معادله‌های زندگی آن‌ها بهم می‌خورد و دیگر رضایتی باقی نخواهد ماند. به گفته وی اگر کنترل نرخ تورم توسط حاکمیت صورت بگیرد در بحث افزایش حقوق و دستمزد چالش نخواهیم داشت. نماینده کارگران در شورای عالی کار، گفت: مطالبات جامعه کارگری و نمایندگان آن‌ها در جلسات شورای عالی کار و کمیته دستمزد به این دلیل است که درنتیجه تشکیل این جلسات در تعیین دستمزد کارگران برای سال 1400 به نفع جامعه کارگری اتفاقاتی بیافتد. این فعال جامعه کارگری در پایان و در خصوص تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی و تأثیر آن بر وضعیت کارگران نیز با اشاره به اینکه با تصویب این طرح مطمئناً بحث مطالبات اصلی جامعه کارگری یعنی امنیت شغلی که فراتر از بحث معیشتی آنان است به نتیجه خواهد رسید، افزود: جامعه کارگری همیشه درگیر این مسئله بوده است، زیرا بدون وجود امنیت شغلی نمی‌توانند به موقعیت‌های بهتر وزندگی راحت‌تری دست پیدا کنند.