جمعه 7 اردیبهشت 1403

افزایش میزان بودجه دانشگاه کافی نیست / نگران آسیب به فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی هستیم

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
افزایش میزان بودجه دانشگاه کافی نیست / نگران آسیب به فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی هستیم

رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه ما نگران هستیم فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها آسیب ببینند، گفت: برای سال جاری اگر افزایش بودجه ما 50 درصد شود ما می توانیم فعالیت های روتین دانشگاه را انجام بدهیم و به وظایف فرهنگی، پژوهش و دانشجویی در حد نسبتا مطلوبی برسیم در غیر این صورت با کمبود بودجه مواجه خواهیم بود.

دکتر سعدالله نصیری قیداری در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از وضعیت بودجه دانشگاه ها در سال جاری انتقاد کرد و اظهار کرد: افزایش بودجه دانشگاه ها در سال جاری حدود 30 درصد بوده و نسبت به دستگاه های دیگر افزایش خوبی پیدا کرده و تا جایی که اطلاع دارم متوسط افزایش بودجه دستگاه های دیگر حدود 9 درصد بوده است اما این در دانشگاه ها 29 تا 30 درصد است. بنابراین این رقم بیانگر توجه دولت به این مراکز است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه میزان افزایش بودجه جاری برای عمل به وظایفی که در دانشگاه ها تعریف شده است کافی نیست، تصریح کرد: ما در سال گذشته در دانشگاه شهید بهشتی هر چه تخصیص بودجه گرفتیم حقوق ها را پرداخت کردیم و حتی با مشکل نیز مواجه شده ایم و برنامه های بخش هایی مثل پژوهش و فرهنگ به دلیل تخصیص هایی که صورت گرفت، تحقق نیافت.

وی خاطر نشان کرد: اگر افراد بی تفاوتی باشیم فقط به پرداخت حقوق اکتفا می کردیم اما ما نگران هستیم فعالیت های پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه ها آسیب ببینند و نگران هستیم وظایفی که در قانون تعریف شده است عمل نشود بنابراین برای سال جاری اگر افزایش بودجه ما 50 درصد شود ما می توانیم فعالیت های روتین دانشگاه را انجام بدهیم و به وظایف فرهنگی، پژوهش و دانشجویی در حد نسبتا مطلوبی برسیم در غیر این صورت با کمبود بودجه مواجه خواهیم بود.

رییس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: برای ترم جاری اعلام کردیم از 20 فروردین ماه و با رعایت شرایط کرونا تمامی دانشجویان دکتری به صورت 100 در صدی در دانشگاه حضور یابند.

انتهای پیام