سه‌شنبه 12 تیر 1403

افزایش پایداری مواد فلزی کمیاب با کمک خشک‌کن سرمایشی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افزایش پایداری مواد فلزی کمیاب با کمک خشک‌کن سرمایشی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خارج کردن آی از مواد بیولوژیکی و غیرآلی افزایش پایداری مواد فلزی کمیاب، سرامیکی، مواد غیر آلی حساس و دارویی مهم‌ترین کارکرد دستگاه‌های خشک سرمایشی است. دستگاهی با فناوری بالا و پیچیده که در صنایع مختلفی کاربرد دارد که از آن جمله می توان به صنایع شیمیایی برای تهیه مواد غیرآلی حساس مانند سوخت جامد و غیره، صنعت دارویی برای تهیه انواع آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها، واکسن های انسانی و حیوانی و صنعت غذایی برای تهیه پودر گوشت، پودر مایع پنیر، نسکافه و پودر شیر خشک، انواع سبزیجات و غیره اشاره کرد.

این محصول کاربردی توسط شرکت دانش بنیان مهندسی تجهیزات سازان پیشتاز و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید و بومی‌سازی شده است. این دستگاه کاملا منطبق با شرایط آب و هوایی ایران و در مقیاس آزمایشگاهی طراحی شده است.

نحوه عملکرد این دستگاه به این گونه است که ابتدا محصول مدنظر در دستگاه منجمد و سپس آب آن از راه تصعید خارج می شود. این روش در محصولاتی که به حرارت حساس هستند بسیار کاربردی است و به ماندگاری محصول کمک می کند. دستگاه خشک‌کن سرمایشی با قیمت بالایی در بازار بین المللی به فروش می رسد اما این محصول ایران ساخت شده ارزان و به صرفه در اختیار صنایع قرار گرفته است.

از جمله مزایای این دستگاه می توان به به حفظ خواص و کیفیت مواد غذایی، امکان ذخیره مواد غذایی برای مدت طولانی و امکان نقل و انتقال مواد غذایی در مسافت‌های طولانی اشاره کرد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

خشک کن سرمایشی بومی سازی فناوری نانو این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
افزایش پایداری مواد فلزی کمیاب با کمک خشک‌کن سرمایشی 2