یک‌شنبه 15 مهر 1403

افزایش پرداخت وام دانشجویی در سال گذشته

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افزایش پرداخت وام دانشجویی در سال گذشته

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: تعداد درخواست‌های وام دانشجویی امسال زیاد بود و وامی که این ترم به دانشجویان پرداخت کردیم تاکنون بالای 500 میلیارد تومان است در صورتی که این مبلغ در صندوق رفاه دانشجویان در یک ترم تا به امروز پرداخت نشده بود.

وی افزود: سقف بالای 500 میلیارد تومان برای وام دانشجویی برای اولین بار در زمینه تحصیلی، مسکن، ودیعه مسکن، شهریه و وام‌های ضروری اتفاق افتاده است و سعی کردیم به صورت قابل توجهی متفاوت‌تر عمل کنیم.

گنجی درباره تفاوت‌ها گفت: این تفاوت‌ها در مبلغ وام و تعداد وام گیرندگان است، به طور مثال وام تحصیلی در کل سال گذشته از180 هزار نفر به 250 هزار نفر فقط در یک ترم تعلق گرفته است و جزء اقداماتی است که می‌تواند به عنوان کار مثبت در راستای رفاه دانشجویی صورت گرفته باشد.

وی افزود: قانون حمایت از جوانی جمعیت برای کسانی که متاهل هستند و متاهل می‌شوند، وام ودیعه مسکن و بودجه آن امسال در مجلس تدارک دیده شد، ولی اختیار آن به ستاد ملی جمعیت داده شده تا آن‌ها تقسیم کنند که این تقسیم بندی انجام شده است و به امید خدا اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به امید خدا به زودی ماده 8 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اجرایی خواهیم کرد و مبلغی که ستاد جمعیت تصمیم گرفته به سازمان ابلاغ کرده و به محض اینکه به ما ابلاغ شود آن را اجرایی می‌کنیم و امیدواریم باعث شود دانشجویان ما به راحتی خانه بگیرند و به تحصیل خود ادامه دهند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

وام دانشجویی مسعود گنجی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
افزایش پرداخت وام دانشجویی در سال گذشته 2