یک‌شنبه 15 مهر 1403

افزایش 15 درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال 1402

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افزایش 15 درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال 1402

به‌گزارش‌گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مجلس یازدهم را دانش‌بنیان‌ترین مجلس بعد از انقلاب خواند و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای زنجیره تامین آموزش یکپارچه، اظهار داشت: در این مجلس جدید، اقدامات مهمی در راستای سند تحول بنیادی، همسان سازی حقوق اساتید و شکل‌گیری نظام و رتبه‌بندی معلمان، صورت گرفته است چرا که اعتقاد داریم اگر بخواهیم جامعه را آباد کنیم راهش این است که استاد، معلم و علم را آباد کنیم.

وی ضمن بیان خبر مسرت‌بخش افزایش 15 درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال 1402، تصریح کرد: خوشبختانه در مجلس یازدهم، اساس‌نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نوشته و تنظیم شد، صندوق فناوری ایجاد شده و شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کرد و به 8000 شرکت رسید که بر این اساس، خروجی اقتصادی به نام اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفته است.

منادی در ادامه افزود: جای بسی خرسندی است که بعد از انقلاب سطح آموزش و دانایی مردم زیاد شده و دانشگاه‌ها و مراکز علمی، گسترش و توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: افتخار می‌کنیم مقالات علمی پژوهشی از 800 مقاله به 80 هزار مقاله افزایش داشته و در نتیجه چهاردهمین تولید کننده علم دنیا و دارای سومین رتبه برتر جهانی در حوزه پزشکی و نانوتکنولوژی هستیم.

منادی خاطرنشان کرد: امیدوارم شما مسوولان، مدیران و رؤسا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس قانون برنامه ششم آموزش عالی، بتوانید 30 درصد هدف‌گذاری خود را در بحث مهارتی، اجرایی کنید چرا که ما اکنون به افراد ماهر و آچار به دست بیشتر احتیاج داریم تا پرچم علم را در کشور خود برافراشته و حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور را ارتقا دهیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانشگاهیان

دانشگاه فنی و حرفه‌ای علیرضا منادی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
افزایش 15 درصدی حقوق اساتید دانشگاه در سال 1402 2