دوشنبه 9 مهر 1403

افزایش 5 هزار دلاریِ قیمت سانتافه جدید

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
افزایش 5 هزار دلاریِ قیمت سانتافه جدید

هیوندای موتورز کره جنوبی، کراس‌اوور محبوب خود یعنی سانتافه را برای عرضه در سال میلادی جاری تغییر داد. سانتافه جدید از طراحی نو، فناوری بیشتر و صندلی‌های ردیف سوم استاندارد برخوردار است. ارتقای هیوندای سانتافه اما بی‌هزینه نیست، چه آنکه این خودرو حالا پنج‌هزار دلار بیشتر از مدل قبلی قیمت دارد.

قیمت سانتافه جدید در سطح مبتدی SE از 35هزار و 345 دلار شروع می‌شود. به این قیمت، هزینه هزار و 345دلاری مقصد نیز که 60دلار بیشتر از سال گذشته است، اضافه می شود. برخلاف نسخه 2.5لیتری توربو چهار، مدل هیبریدی سانتافه افزایش قیمت شدیدی دریافت نمی‌کند. مدل هیبریدی SEL با دیفرانسیل جلو برای سال میلادی جاری، 38هزار و 345 دلار قیمت دارد که فقط 800دلار بیشتر از مدل قبلی است.

به گزارش دنیای اقتصاد، موتور 2.5لیتری سانتافه 277 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این خودرو به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه جفت می‌شود و می‌تواند در هشت ثانیه به سرعت 62مایل در ساعت برسد. گزینه دیگر یک مجموعه کوچک‌تر 1.6لیتری توربوشارژ هیبریدی است که در مجموع 231 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با سیستم 6سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. اندازه سانتافه نیز در همه جهات در مقایسه با نسخه فعلی افزایش یافته و فضایی را برای صندلی‌های ردیف سوم باز می‌کند و در عین حال فضای موردنیاز برای پای سرنشینان را افزایش می دهد.

از میان اخبار

10 روایت رسمی و باورنکردنی از قیمت خوراکی

گوشی‌های جدید سامسونگ چند؟