شنبه 8 اردیبهشت 1403

افشاگری روزنامه نگار فرانسوی در مورد فشار به فوتبالیست‌های روزه دار

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
افشاگری روزنامه نگار فرانسوی در مورد فشار به فوتبالیست‌های روزه دار

روزنامه نگار فرانسوی به تازگی از فشار‌های فرانسوی‌ها بر بازیکنان روزه دار خبرداد.

به گزارش گروه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الجزیره؛ رومن مولینا روزنامه نگار فرانسوی به تازگی از فشار‌های باشگاه‌های فرانسوی و فوتبال این کشور به بازیکنان مسلمان و روزه دار در ماه مبارک رمضان خبر داد.

رومن مولینا، روزنامه‌نگار تحقیقی مشهور فرانسوی، اطلاعات تکان‌دهنده‌ای درباره باشگاه‌هایی در فرانسه فاش کرد که باشگاه های فرانسوی بازیکنان روزه دار را تحت فشار قرار می‌دهند.

مولینا با انتشار کلیپی گفت: باشگاه‌های زیادی در فرانسه وجود دارند از جمله والنسین، موناکو، رن، پاریس اف سی که بازیکنان زیر 17 سال و حتی در برخی مواقع در تیم‌های بزرگسالان نیز فشار‌هایی را برای ممنوعیت روزه داری در بازیکنان مسلمان اعمال می‌کنند.

مولینا با تاکید بر اینکه تهدید همچنان وجود دارد، گفت: «شما در ماه رمضان روزه بگیرید، به سادگی بازی نخواهید کرد» و از بازیکنان مسلمان خواست تا قیام کنند و مراسم مذهبی خود را به باشگاه‌ها تحمیل کنند زیرا ادامه سکوت اوضاع را بیش از پیش تشدید خواهد کرد. روزنامه نگار مشهور فرانسوی عنوان کرد: ممنوعیت روزه داری در تیم‌های ملی فرانسه محدود به روز‌های بازی نیست، بلکه به بقیه روز‌های اردو‌های تدارکاتی نیز تسری پیدا می‌کند و در صورت اصرار بازیکن به روزه داری آنها به تیم ملی فوتبال نیز دعوت نمی‌شوند.

فیلیپ دیالو، سرپرست فدراسیون فوتبال، در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو درباره توجیه این محرومیت صحبت کرد و گفت که هدف از آن گنجاندن ارزش‌های بی‌طرفی و اعمال سکولاریسم و سپس تلاش برای حفظ سلامت بازیکنان است.