شنبه 7 مهر 1403

اقدام عجیب میزبان جام جهانی؛/ قطر بین کشورهای جهان صندلی پخش می‌کند !

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
اقدام عجیب میزبان جام جهانی؛/ قطر بین کشورهای جهان صندلی پخش می‌کند !

ظرفیت هشت استادیوم جام جهانی، پس از پایان رقابت‌ها کاهش می‌یابد و صندلی‌های آن به کشورهای در حال توسعه اهدا خواهد شد.

به گزارش ورزش سه، با توجه به اینکه پس از پایان مسابقات جام جهانی 2022، تعداد هواداران حاضر در استادیوم‌ها در کشور قطر، به 80 هزار نفر نخواهد رسید، این کشور قصد دارد پس از پایان رقابت‌ها، ظرفیت ورزشگاه‌ها را کاهش بدهد.

در راس این استادیوم‌ها، ورزشگاه لوسیل، بزرگترین ورزشگاه جام جهانی از نظر تماشاگر، قرار دارد که ظرفیت فعلی آن 88966 هوادار است اما پس از پایان مسابقات به 40 هزار کاهش می‌یابد. طبق اعلام شرکت مجری پروژه ورزشگاه لوسیل، صندلی‌های اضافی و سکوها، برای کاهش ظرفیت ورزشگاه برداشته می‌شود و از فضاهای کنار استادیوم، برای ایجاد کافه و اماکن ورزشی استفاده خواهد شد.

ظرفیت ورزشگاه البیت نیز از 68895 هوادار، به 32 هزار هوادار کاهش یافته و صندلی‌های آن، به کشورهای دیگر اهدا خواهد شد.

ورزشگاه احمد بن علی هم که ظرفیت آن برای جام جهانی، به 45 هزار نفر افزایش یافته، پس از پایان مسابقات به 21 هزار تماشاگر کاهش می‌یابد و استادیوم 44677 نفری اجوکیشن سیتی نیز 25 هزار نفری خواهد شد.

از طرفی نیمی از صندلی‌های ورزشگاه الثمامه که در حال حاضر ظرفیت 44400 هوادار دارد، برداشته خواهد شد و صندلی‌های آن برای ساخت ورزشگاه در یک کشور در حال توسعه، اهدا خواهد شد تا ظرفیت استادیوم به 22200 نفر کاهش یابد.

سرنوشت ورزشگاه الجنوب نیز همین خواهد بود و با اهدای تعدادی از صندلی‌های این ورزشگاه به کشورهای دیگر، ظرفیت آن به جای 44 هزار صندلی به 20 هزار نفر کاهش می‌یابد. همچنین برنامه نوسازی امکانات ورزشگاه با احداث یک پیست سوارکاری، دنبال خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با بهره‌گیری از برخی فضاهایی که پس از پایان جام جهانی خالی می‌شود، در کنار استادیوم‌ها، هتل‌های ورزشی احداث شوند.

اقدام عجیب میزبان جام جهانی؛/ قطر بین کشورهای جهان صندلی پخش می‌کند ! 2