پنج‌شنبه 12 مهر 1403

البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: فعالیت سامانه تندری در روز پنجشنبه و جمعه ادامه می‌یابد.

به گزارش مشرق، آرش بهارونداحمدی با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از ادامه فعالیت سامانه تندری با فعالیت محلی و متناوب و گذر موج ناپایدار دوم در روز پنجشنبه و جمعه از منطقه البرز مرکزی است.

وی ادامه داد: به موجب آن در بعضی ساعات وزش باد لحظه‌ای و شدید و گرد و خاک، رگبار ساعتی و پراکنده رعدوبرق، احتمال تگرگ مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز تصریح کرد: در دشت البرز مرکزی رگبار ساعتی و پراکنده، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک، احتمال تگرگ و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان کولاک موقت برف و باران، رعدوبرق و وزش باد مورد انتظار است.

وی متذکر شد: بر این اساس احتمال شکستگی درختان، لغزندگی و یخبندان معابر، اختلال تردد، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به سقف خانه‌ها و سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، سقوط اجسام از ارتفاع، شکسته شدن درختان وجود دارد.

منبع: مهر