جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

اول فروردین روز اول بهار مصادف با شروع سال جدید شمسی در ایران است. جشن نوروز از قدیمی‌ترین جشن‌های باستانی در ایران است که در تقویم و تاریخ ایرانی از تاریخچه بسیار کهنی برخوردار است.

سریال‌های «زیرخاکی»، «رستگاری» و «هفت سر اژدها» از امشب 22 اسفند روی آنتن می‌روند و رقابت سریال‌های رمضانی نوروزی تلویزیون آغاز می‌شود.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد واکسن کرونا برای حج 1403 الزامی نیست.

نویسنده فیلم‌نامه «غرش شیر» مدعی است که فیلم «پرویزخان» از روی فیلم‌نامه وی ساخته شده و به دلیل پاسخگو نبودن دست‌اندرکاران فیلم این ماجرا را از طریق مراجع قانونی پیگیری کرده است.

محفل انس با قرآن کریم در محضر رهبر معظم انقلاب، به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

در مراسم اسکار امسال سنجاق قرمز کوچکی روی لباس برخی اهالی هالیوود دیده شد که معنایش فراتر از یک سنجاق سینه شیک بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری حکیمانه مبتنی بر علم نافع عقلانی در هوش مصنوعی را ضروری دانست و گفت: در بحث هوش مصنوعی خیلی عقب هستیم و باید به سرعت رشد کنیم، خودمان مولد شویم که اگر اینگونه نشود دچار شکلی از استعمار می‌شویم.

محمد علیزاده خواننده پاپ کشور قطعه خود با نام «پناه» را به امام رضا (ع) تقدیم کرد که قرار است در ماه رمضان از آنتن شبکه 2 سیما پخش شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: بیانیه منتسب به این ستاد در خصوص ممنوعیت کنسرت علیرضا قربانی، بیانیه ستاد نبوده و در اصل گفت‌وگوی یکی از مطالبه‌گران مردمی با بنده است که در گروه‌های غیررسمی انعکاس داده شد، یکی از خبرگزاری‌ها هم بدون رعایت اخلاق و عدم توجه به منبع به عنوان بیانیه ستاد منتشر کرد.

مراسم معرفی برندگان نود و ششمین دوره جوایز اسکار در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار و طی آن فیلم «اوپنهایمر» 7 جایزه اسکار را به خود اختصاص داد.

بعد از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظار آن بود که رسانه ملی همه توان و تجربه خود را برای تبیین این دیدگاه به‌کار گیرد و نمونه‌هایی از آثار خسارت‌بار و فاجعه‌آمیز دامن‌زدن به اختلافات و دعواهای سیاسی را پیشِ‌روی مخاطبان خود قرار دهد.

فیلم نامزد اسکار «جاماندگان» در آستانه برگزاری مراسم اعطای جوایز آکادمی با اتهام بزرگ سرقت ادبی رو به رو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به ثبت ملی مجموعه غار شاپور و تنگ چوگان بیشاپور گفت: به‌منظور حفظ انسجام و یکپارچگی مجموعه عناصر ساسانی شهر بیشاپور بستر طبیعی این مجموعه شامل چشمه، رودخانه، غار و دره مشرف به تنگ چوگان ملی شدند.

مرتضی تبریزی طناز «جمعه ایرانی» و سریال های تلویزیون طنز درگذشت.

مرتضی تبریزی طناز «جمعه ایرانی» و سریال های تلویزیون طنز درگذشت.

مراسم اختتامیه سومین رویداد فیلم کوتاه تصویر دهم درحالی برگزار شد که مجید مجیدی آرزو کرد که اختتامیه دوره‌های آتی این رویداد در کربلا برگزار شود.