شنبه 31 شهریور 1403

المپیاد جهانی شطرنج | شکست مردان مقابل چین و هند / پیروزی دختران مقابل یونان و تساوی با ایتالیا

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
المپیاد جهانی شطرنج | شکست مردان مقابل چین و هند / پیروزی دختران مقابل یونان و تساوی با ایتالیا

در المپیاد جهانی شطرنج تیم شطرنج برابر چین و هند شکست خورد و تیم زنان یونان را شکست داد و با ایتالیا مساوی کرد.

به گزازش خبرگزاری خبرآنلاین، دور نهم چهل و پنجمین المپیاد جهانی شطرنج به میزبانی مجارستان با حضور نزدیک به 200 کشور در حال برگزار شد که امروز نمایندگان کشورمان در بخش مردان مقابل تیم چین در عین ناباوری شکست خورد اما در بخش زنان تیم ملی کشورمان مقابل ایتالیا به تساوی رسید.

پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، بردیا دانشور و پویا ایدنی با سرمربی‌گری الکساندر گریشوک در دور نهم در ترکیب تیم آقایان حضور داشتند که مقابل حریف چینی دست به مهره شدند.

متاسفانه در دور هشتم ملی‌پوشان کشورمان مقابل تیم هند شکست خورد. در این دیدار شطرنجبازان کشورمان با سه تساوی پرهام مقصودلو مقابل دینگ لیرن قهرمان جهان، بردیا دانشور و پویا ایدنی و شکست محمدامین طباطبایی با نتیجه 2/5 بر 1/5 در عین ناباوری بازی را به چین واگذار کرد.

تیم ملی شطرنج زنان کشورمان در دور نهم با ترکیب مبینا علی‌نسب، پروا بهزاد نظیف، ستایش کریمی و طناز ازلی به سرمربی‌گری همایون توفیقی مقابل تیم ملی ایتالیا دست به مهره شد. دختران شطرنجباز کشورمان در دور هشتم در یک دیدار حساس و جذاب توانست از سد یونان بگذرد.

دختران ایران در دیدار با ایتالیا با پیروزی ستایش کریمی، تساوی مبینا علی نسب و پروا بهزاد نظیف و شکست طناز ازلی با نتیجه 2 بر 2 بازی را به پایان رساند.

253 258

کد خبر 1960453