یک‌شنبه 15 مهر 1403

المپیک فناوری در 5 رشته تخصصی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
المپیک فناوری در 5 رشته تخصصی برگزار می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به نقش‌آفرینی این پارک در شناسایی استعدادهای برتر فناوری گفت: نخستین دوره المپیک فناوری در 5 رشته اصلی آبان 1403 در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری اولین دوره رویداد المپیک فناوری صبح امروز دوشنبه 19 تیرماه در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی رییس جمهور در این نشست با اشاره به اهمیت شناسایی استعدادهای برتر فناوری گفت: المپیک فناوری بستری برای شناسایی استعدادهای برتر فناوری در کشور به منظور معرفی و به‌کارگیری آن‌ها در پروژه‌ها و مسائل واقعی است.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی نیز از برگزاری رویداد المپیک فناوری در 5 رقابت اصلی هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، امنیت سایبری، رباتیک و پهپادی خبر داد و گفت: شناسایی استعدادها، افزایش توانمندی و به‌کارگیری آنان در شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین اهداف برگزاری المپیک فناوری است.

حق‌جوی جوانمرد گفت: رویداد المپیک فناوری علاوه بر بخش رقابتی که در 5 حوزه برگزار می‌شود، شامل بوت‌کمپ‌های تخصصی به منظور ارائه آموزش‌های تخصصی فنی به افراد علاقه‌مند با رویکرد جذب آن‌ها در شرکت‌های فناور و همچنین ایستگاه کار و اشتغال با هدف احصای فرصت‌های شغلی از شرکت‌های فناور فعال و معرفی نیروی انسانی دانشی و برگزاری جلسات مصاحبه در ایام برگزاری رویداد می‌باشد.

مهدی صفاری‌نیا؛ رییس پارک فناوری پردیس نیز در این نشست با اشاره به نقش‌آفرینی این پارک در شناسایی استعدادهای برتر فناوری گفت: نخستین دوره المپیک فناوری در 5 رشته اصلی آبان 1403 در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله نهایی رقابت حضوری المپیک فناوری از تاریخ 1 الی 7 آبان ماه 1403 و در محل پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد و طی یک هفته پیش‌بینی می‌شود که در هر لیگ (از مجموع بیش از 17 لیگ در حوزه‌های مختلف فنی) بیش از 2 نفر (مجموعا بیش از 2 هزار نفر) برای رقابت حضوری دعوت گردند.

رییس پارک فناوری پردیس اهداف برگزاری المپیک فناوری را شناسایی استعدادها، ارتقاء تخصص‌ها، ترویج همکاری و کار تیمی، تشویق نوآوری و خلاقیت و در نهایت به‌کارگیری استعدادهای برتر برشمرد و گفت: بهره‌بردار اصلی این رقابت‌ها شرکت‌های فناور فعال خواهند بود تا بتوانند نیروی انسانی نخبه و با استعداد را از طریق این رقابت‌ها شناسایی و جذب نمایند.

براساس این گزارش، ثبت نام در اولین دوره المپیک فناوری از 19 تیرماه و از طریق نشانی Olympics.tech آغاز می‌شود.

رقابت برنامه‌نویسی شامل: لیگ‌های الگوریتم، JAVA، PHP و Front-end، رقابت هوش مصنوعی شامل: لیگ‌های پردازش متن، پردازش صوت و پردازش تصویر و رقابت رباتیک شامل: لیگ خودروهای خودران، ربات‌های ورزشی، ربات‌های امدادگر، ربات‌های جنگنده، ربات‌های پرنده می‌باشد.

همچنین در المپیک فناوری رقابت پهپادی شامل: لیگ پرنده‌های سرعتی، لیگ پرنده‌های فضای بسته و رقابت‌های امنیت سایبری: لیگ Red Team و Blue Team در حوزه رمزنگاری، دیجیتال فارنزیک، تست نفوذ، اکسپلویت و مهندسی معکوس، لیگ CTF است.

قوانین هریک از لیگ‌ها مطابق با قوانین جهانی در آن حوزه فنی است و برای داوری آن‌ها از افراد خبره و اساتید دانشگاه دعوت به عمل آمده است.