پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

امان از گزارشات غیر صحیح!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
امان از گزارشات غیر صحیح!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرحسین جلیلیان؛ گلایه مخبر از دبیرکل هلال‌احمر: ما طبق گزارش شما فکر کردیم اوضاع زلزله زدگان خوب است. چرا به ما گزارش می‌دهید اوضاع در «مناطق زلزله‌زده خوی» خوب است و به همه رسیدگی شده؟! مردم می‌گویند در سرما می‌خوابند، بعد شما می‌گویید چادر توزیع کردیم؟ ما طبق گزارش شما فکرکردیم وضع خوب است. چند روز از زلزله می‌گذرد و برخی نه نان دارند، نه آب دارند و...

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرحسین جلیلیان؛ گلایه مخبر از دبیرکل هلال‌احمر: ما طبق گزارش شما فکر کردیم اوضاع زلزله زدگان خوب است. چرا به ما گزارش می‌دهید اوضاع در «مناطق زلزله‌زده خوی» خوب است و به همه رسیدگی شده؟! مردم می‌گویند در سرما می‌خوابند، بعد شما می‌گویید چادر توزیع کردیم؟ ما طبق گزارش شما فکرکردیم وضع خوب است.

چند روز از زلزله می‌گذرد و برخی نه نان دارند، نه آب دارند و نه چادر این را به ما می‌گفتید تا همه موارد مورد نیاز را تهیه می‌کردیم.

پی نوشت: دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

مشکل بسیاری از مردم استانهایی که با مسائل و مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند، مخابره گزارشات غیر صحیح به مسئولین رده بالا در سطح کشور است. اگر گزارشات ارسالی از طرف دستگاهها چه در سطح استان ها و چه در سطح کشور برای حل مشکلات مردم به درستی مخابره شود قطعاً در جهت رفع آنها گام برداشته می شود. اما اگر در صحت این گزارشات مشکل وجود داشته باشد، مسئولین رده بالاتر نیز مرتکب اشتباه می شوند و از نگاه مردم دولت مقصر است و به مردم توجه نمی کند در صورتی که حقیقت چیز دیگری است، بنابراین مسئولین بهتر است برای مرتفع نمودن مشکلات مردم در ارسال گزارشات خود دقت بیشتری داشته باشند. کشور ما از بازدید مسئولین که خروجی در جلسات آنها وجود ندارد لبریز شده است.

برخی از مسئولین از ترس اینکه جایگاه و میز اداری خود را از دست بدهند امار و ارقامی را برای فعالیت های خود به مسئولین بالا دستی اعلام میکنند که با اوضاع واقعی همخوانی ندارد.

متاسفانه برخی از مسئولین ما شاید خوب و زیبا حرف بزنند اما زشت و ناشایست عمل می‌کنند، شاید صادقانه حرف بزنند اما خائنانه عمل می‌کنند، شاید متدینانه حرف بزنند اما منافقانه عمل می‌کنند، اینان به جای عمل به قانون، سلیقه‌ای عمل می‌کنند، به جای کار جهادی، جنجال آفرینند، به جای تلاش شبانه روزی، سهل‌انگارند، به جای قانون‌مداری، قانون‌گریزند، در عین حال خود را خَدوم جلوه می‌دهند.

اینان در حقیقت گندم نمایان جو فروش و کاسبان دوره‌گردی هستند که با اشغال مسئولیت‌های اجرایی، منافع خود را گدائی می‌کند و با ترک فعل و سوء مدیریت، آب به آسیاب دشمن ریخته و با خیانت به کشور و انقلاب، جاده صاف‌کن بیگانه‌اند و گویی همه مأموریتشان بد نام کردن اسلام و انقلاب است.

آری، نابسامانی و فساد محصول عملکرد مدعیان دروغینی است که خداوند تبارک و تعالی در آیه 41 سوره روم به آن اشاره می‌کند و می‌فرماید: ظَهَرَ الفَسَادُ فِی البَرِ وَالبَحرِ بِمَا کَسَبَت أَیدِی النَاسِ؛ فساد، در خشکی و دریا بخاطر کارهایی که مردم انجام داده‌اند آشکار شده است.

قصد ما در این نوشتار نه سیاه‌نمایی است و نه متهم کردن مسئولین شایسته و خدوم کشور حفظهم الله تعالی و کثر الله امثالهم، بلکه بیانی است برای توجه بیشتر در اعطای مسئولیت‌ها و بستن راه برای معدود مدعیان دوروغینی که خسارت‌های بی‌شمار ببار آورده‌اند.

به امید روزی که، نظام اسلامی را از اتهام ناکارآمدی برهانیم. ان‌شاءالله.

امیرحسین جلیلیان - جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان ایلام