یک‌شنبه 1 مهر 1403

امتیار آثار «نادر ابراهیمی» به انتشارات امیرکبیر واگذار شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
امتیار آثار «نادر ابراهیمی» به انتشارات امیرکبیر واگذار شد

امتیاز انتشار کلیه آثار مرحوم «نادر ابراهیمی» از انتشارات روزبهان به انتشارات امیرکبیر واگذار شد.

- اخبار فرهنگی -

مجدالدین معلمی سرپرست انتشارات امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از انتقال امتیاز آثار مرحوم نادر ابراهیمی از انتشارات روزبهان به انتشارات امیرکبیر خبر داد و گفت: ما در موسسه انتشاراتی امیرکبیر مدت‌هاست به دنبال توسعه نشر هستیم تا بتوانیم کتابهای معتبر و جدیدی را به صحنه کتابی که داریم، اضافه کنیم. انتشارات امیرکبیر تاکنون 5 هزار عنوان کتاب را میزبانی کرده است، که از این میان پرمخاطب‌ترین آثار در حوزه ادبیات خارجی و ترجمه بهترین رمان‌های دنیا بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه ادبیات ایرانی تقریباً کتاب پرمخاطب نداشتیم و همیشه دنبال این بودیم که کتابی در قواره انتشارات امیرکبیر به مجموعه ما اضافه شود، زمانی که شنیدیم انتشارات روزبهان به دلیل مسائل و مشکلاتی که دارد، بنای فروش و واگذاری آثار مرحوم نادر ابراهیمی را دارد، با کمال رغبت و میل پا پیش گذاشته و بعد از یک مذاکرات جدی و دشوار با رضایت طرفین مقرر شد که کتاب‌ها به مجموعه امیرکبیر اضافه شوند. در این خلال خانواده هم همراهی کردند و قرادادی سه جانبه بین انتشارات امیرکبیر، انتشارات روزبهان و خانواده مرحوم ابراهیمی منعقد شد و کتاب‌ها به انتشارات امیرکبیرمنتقل شد.

معلمی تصریح کرد: در تاریخ نشر ایران چنین انتقال بزرگی را سراغ نداریم، معمولاً انتقال‌ها یا تک کتاب است یا همراه با اختلافاتی بین مجموعه ناشران و خوب ناشران کتاب‌های همدیگر را با اختلافات دامنه‌داری چاپ می‌کنند، این بار هم حجم کتاب‌ها 40 و هم شیوه انتقال در نوع خود جالب توجه بوده است.

وی از انتقال امتیاز 40 عنوان کتاب نادر ابراهیمی به انتشارات امیرکبیر خبر داد و گفت: همه کتاب‌های مرحوم ابراهیمی که شامل کتاب‌های بزرگسال وی است، به مجموعه ما منتقا شده است، برخی از این کتاب‌ها تاکنون فقط یکبار آن هم در اوایل انقلاب منتشر شده است، ما بنا داریم به صورت متوازن همه کتاب‌های این نویسنده فقید را منتشر کنیم.

تصاویر کمتر دیده شده از نادر ابراهیمی؛ آتشی که هرگز خاموش نشد

به گفته معلمی‌، بازار تلاش کرده از مرحوم نادر ابراهیمی یک عنصر خوش قلم عاشقانه‌نویس ارائه دهد و معمولاً عاشقانه‌های ابراهیمی شهرت بیشتری دارد، در حالی که مرحوم ابراهیمی نگاه سیاسی و اجتماعی نیز در آثارش داشته و آثار او در حوزه اجتماعی و جامعه پیرامونش کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ما بنا داریم در دوره جدید انتشار آثار ابراهیمی بتوانیم این آثار را نیز در بازار جا بیاندازیم.

وی با اشاره به انتشار نخستین آثار توسط این انتشارات گفت: این هفته کارهای اداری انتقال امتیاز آثار در وزارت ارشاد انجام خواهد شد و طی هفته‌های بعد ما نخستین‌کتاب‌ها یعنی «یک عاشقانه آرام» و «آتش بدون دود» را که در بازار کمیاب شده منتشر خواهیم کردف فعلا کتاب‌ها بدون تغییر منتشر خواهد شد تا بعدا درباره طراجی جلد جدید و... تصمیم‌گیری شود.