شنبه 21 مهر 1403

امدادرسانی هلال احمر به طبیعت‌گرد سانحه دیده در کوه «بلقیس» تکاب

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امدادرسانی هلال احمر به طبیعت‌گرد سانحه دیده در کوه «بلقیس» تکاب

مهاباد - ایرنا - رییس هلال احمر تکاب گفت: امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده ای مایین‌بلاغ این شهرستان به یک مرد 60 ساله سانحه دیده در دامنه کوه «بلقیس» تکاب امدادرسانی کرده و وی را نجات دادند.

جعفر سعیدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طبیعت‌گرد اهل یکی از شهرهای همجوار تکاب به همراه 2 نفر از دوستان خود به کوه «بلقیس» در مسیر تخت سلیمان آمده بود که به دلیل ناآشنا بودن با ارتفاعات منطقه و بی‌احتیاطی در تردد در کوهستان، دچار پیچ خوردگی پای راست شده و قادر به حرکت نبود.

وی بیان کرد: دوستان این طبیعت‌گرد پس از وقوع حادثه، از طریق سامانه امداد 112 هلال احمر درخواست کمک کردند و امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر تکاب مستقر در گردنه مایین‌بلاغ بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: امدادگران هلال احمر تکاب با حضور در دامنه کوه بلقیس در 60 کیلومتری محور تکاب - تخت سلیمان - دندی این طبیعت‌گرد مصدوم را با اقدامات اولیه مداوا و او را با حال عمومی مساعد تا مسیر هموار در جاده و کنار خودروی شخصی همراهی کردند.

رییس هلال احمر تکاب ادامه داد: همچنین امدادگران تکابی 2 روز قبل به یک خانواده پنج نفره که در روستای «اطاقلو» از توابع شاهین‌دژ در تاریکی شب مسیر خود را گم کرده بودند، امدادرسانی کردند.

سعیدی اضافه کرد: این خانواده اهل شاهین‌دژ به علت نقص فنی خودرو در محور روستایی، قصد داشتند شبانه مسیر را با پای پیاده طی‌کنند که از جاده منحرف شده و قادر به ادامه مسیر نبودند.

وی گفت: امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر مستقر در گردنه مایین بلاغ تکاب پس از اطلاع از این حادثه به روستای «اطاقلو» در 25 کیلومتری مائین‌بلاغ اعزام شده و این خانواده را برای ادامه مسیر راهنمایی کرده و به سایر بستگانشان رساندند.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که در منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌های سخت‌گذر واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*