چهارشنبه 18 مهر 1403

عضو جامعه مدرسین: پس از وعده صادق 2 برخی فرماندهان اصرار داشتند رهبری به نماز جمعه نروند / برای مجروحان لبنانی بستری در ایران امکانات خوبی مهیا شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
عضو جامعه مدرسین: پس از وعده صادق 2 برخی فرماندهان اصرار داشتند رهبری به نماز جمعه نروند / برای مجروحان لبنانی بستری در ایران امکانات خوبی مهیا شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: به دنبال عملیات وعده صادق2، من اطلاع دارم که برخی از فرماندهان حتی آمده بودند و اصرار داشتند که رهبر معظم انقلاب نماز را نخوانند، اما ایشان فرمودند که باید نماز خوانده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هفته گذشته مثل چنین روزی از جانبازان لبنانی و کسانی که در واقع این اتفاق تلخ برایشان پیش آمده بود و پیجرها منفجر شده بود و آسیب دیده بودند عیادت کردیم. البته تعداد نسبتاً زیادی از اینها برای مداوا در تهران و یک تعدادی نیز در یکی از بیمارستان‌های دیگر آمده بودند.

بنا بر روایت حوزه نیوز، او افزود: وقتی ما رفتیم با این حضرات ملاقات کردیم وضع آن‌ها بسیار ناراحت کننده بود. از این جهت که اکثر این عزیزان یا یک چشم یا دو چشم را در این حادثه در عمل از دست داده بودند. البته آن کسانی که نیاز داشتند به اینکه چشم‌هایشان تخلیه شود، تخلیه صورت گرفته بود و آن‌هایی که می‌شد کاری برای بازگرداندن بینایی‌شان انجام شود نیز برای عمل جراحی، اقدامات لازم انجام شده بود. امکانات خوبی در خدمت این عزیزان نیز قرار داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: روحیه اینها نیز در کل روحیه خوبی بود. گاهی برخی از آن‌ها از شهادت سیدحسن نصرالله اطلاع نداشتند و می‌گفتند که خدا ایشان را حفظ کنند. همچنین برای رهبر معظم انقلاب دعا می‌کردند و برخی نیز وقتی متوجه بودند که از قم می‌آییم، التماس دعا داشتند و اسم‌هایشان را می‌گفتند که ما آنها را با عرض سلام نسبت به حضرت معصومه یادی کنیم.

غروی در ادامه اظهار داشت: در خود بیمارستان بحمدلله چه ریاست دانشگاه، ریاست بیمارستان، پزشک‌ها و پرستارها تمام تلاش خود را به کار می‌بردند. حتی جالب بود برای بیماران امکاناتی که بیماری در قالب همراه خود نیاز دارند را به صورت کیفی در اختیارشان قرار داده بودند. غذا نیز متناسب با شرایط بومی اینها نیز تهیه می‌شد و آنچه که دوست دارند به آن‌ها می‌دادند. امکانات خوبی نیز به کار گرفته شد و بیمارستان و پرسنلی که در آن بیمارستان بودند تمام تلاش را برای این عزیزان داشتند که قابل تأمل و توجه است

او در پایان افزود: به دنبال عملیات وعده صادق2، من اطلاع دارم که برخی از فرماندهان حتی آمده بودند و اصرار داشتند که رهبر معظم انقلاب نماز را نخوانند، اما ایشان فرمودند که باید نماز خوانده شود. اتفاقاً نماز باشکوه و تاریخی برگزار شد. به دنبال نماز نیز در خطبه دوم که یک خطبه جهانی بود، ایشان نشان دادند اقتدار ایران چگونه است و مواضع خود را منتقل کردند. در واقع آن چیزی که توسط رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه بیان شد، اتمام حجتی برای همه بود.

29219

کد خبر 1968971