شنبه 29 اردیبهشت 1403

امضای تفاهم‌نامه سه جانبه در حوزه فضایی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
امضای تفاهم‌نامه سه جانبه در حوزه فضایی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این تفاهم‌نامه راهبری با هدف همکاری در زمینه ایجاد یک مرکز ملی توسعه فناوری باتری‌های لیتیومی و توسعه همکاری‌های فناورانه و طراحی محصول و توسعه بازار مرتبط با باتری‌های پیشرفته لیتیومی و باتری‌های پیشرفته نسل جدید جهت کاربرد در حمل ونقل الکتریکی و سامانه‌های فضایی، مابین ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه امیرکبیر و پژوهشگاه مواد و انرژی منعقد شد.

در افتتاحیه این مراسم که با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، شاهین عذبی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، با امضای 4 تفاهم‌نامه مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشگاه مواد و انرژی همراه بود.

بر اساس این گزارش، این رویداد با هدف استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه در توسعه خودروهای آینده، همزمان با سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، با چهار محور خودروهای برقی و هیبریدی، زیرساخت، روش‌های تست و آزمون و متصل و با حضور 50 شرکت، 22 پنل تخصصی و 250 شخص حقیقی و حقوقی از شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب نظران صنعت خودروهای نوین برگزار شد و در 29 غرفه محصولات نوین به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است، در این رویداد خودروی «شاهین متصل»، جدیدترین محصول شرکت خودروسازی سایپا که از سرویس «خودروی متصل» ایرانسل بهره‌مند شده است، رونمایی شد. این خودرو دارای ویژگی‌هایی مانند ارسال اطلاعات مکان‌یابی، ارتباط با مراکز خدماتی و امدادی در مواقع اضطراری، ارسال گزارش دیاگ خودرو به سرور پایش اطلاعات و اعلام نتیجه به کاربر و... است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید پژوهشگاه مواد و انرژی وزارت علوم وتحقیقات فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است