چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع)، با هدف توسعه همکاری‌های علمی و هم افزایی برای تحقق اهداف مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه به منظور توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و بین المللی دو طرف، بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات و همچنین توسعه ارتباطات علمی استادان و دانشجویان دو دانشگاه، منعقد شد.

فراهم کردن زمینه‌های بهره‌برداری از ظرفیت های دانشجویی و هیأت علمی دو دانشگاه در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های مشترک، مشارکت در اعطای فرصت‌های مطالعاتی به صورت متقابل، تدوین و ترجمه منابع و متون آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، مشارکت در برگزاری در اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، دعوت از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی فرهنگی دیگر کشورها و همچنین مشارکت در جذب و اجرای طرح‌های پژوهشی بین المللی، از مهم ترین محورهای همکاری مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این نشست گفت: رسالت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نمادسازی از آموزش عالی کشور است و در این راستا به دنبال ایجاد یک نمونه موفق از دانشگاه تراز انقلاب هستیم.

وی به برگزاری همایش‌های بین المللی در حوزه مقاومت اسلامی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: همکاری در برگزاری چنین همایش‌های بین المللی که با رویکرد آینده پژوهانه و با حضور اندیشمندان بزرگ کشورهای اسلامی برگزار شود، می‌تواند یکی از زمینه‌های مشترک همکاری باشد. قاسم زاده به پیگیری برای راه‌اندازی مرکز نوآوری‌های فرهنگی در دانشگاه اشاره و اظهار کرد: انجام دوره‌ها و اردوهای مشترک فرهنگی به منظور انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی برای دانشجویان بین الملل دو دانشگاه می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری دو جانبه باشد.

* می توانیم قلمرو زبان فارسی را در جهان گسترش دهیم

وی زبان را عامل اساسی انتقال فرهنگ دانست و بیان کرد: با وجود ظرفیت های خوبی که از وجود دانشجویان بین الملل و اساتید و پژوهشگران برتر جهانی در دو دانشگاه وجود دارد، می توانیم قلمرو زبان فارسی را در جهان گسترش دهیم و در دانشگاه‌ها به سمت تحقق این گفته رهبری که "زبان فارسی باید زبان علم شود" حرکت کنیم.

معمویی رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) نیز در این نشست، برگزاری اردوهای فرهنگی دانشجویان بین الملل، تبادل دانشجو و هدایت ایشان در رشته‌های متنوع موجود و همچنین برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های مشترک بین المللی را از مهم ترین محورهای همکاری دوجانبه دانست که لازم است در کمترین زمان عملیاتی شوند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید امضای تفاهم‌نامه دانشگاه دانشگاه بین‌المللی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است