دوشنبه 16 مهر 1403

امضای قرارداد 1500میلیاردی با آموزش و پرورش

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
امضای قرارداد 1500میلیاردی با آموزش و پرورش

مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از امضای قرارداد برای تولید 35 هزار تن کاغذ تحریر به ارزش هزار و 500 میلیارد ریال با وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

امید نیک نژاد مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از امضای قرارداد تازه با وزارت آموزش و پرورش برای تولید 33 هزار تن کاغذ چاپ کتاب‌های درسی خبر داد.

وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، کارخانه موظف است به تامین این 33هزار تن تا پایان اسفند 1403بپردازد. البته نیاز این وزارتخانه 43 هزار تن بود، اما با توجه به مهلت تعیین شده ما 33 هزار تن را متعهد شدیم. با توجه به اینکه تنها شرکت‌کننده در مزایده، چوب و کاغذ مازندران بود، مطرح شد که اگر آموزش و پرورش می‌تواند فرصت بیشتری تعیین کند، ما نسبت به تولید باقی مانده نیز اقدام کنیم. البته درباره تولید 10هزار تن باقی مانده فعلا تصمیمی گرفته نشده و قراردادی نیز امضا نشده است.

نیک نژاد ارزش ریالی قرارداد با آموزش و پرورش را هزار و 500میلیارد ریال دانست و گفت: برای کارخانه اتفاق مبارکی است، این بزرگترین قرارداد به لحاظ حجم ریالی تاکنون بوده است. وجه ریالی نیز با ارسال هر پارت کاغذ واریز خواهد شد، البته بخشی نیز به عنوان پیش‌پرداخت واریز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت‌گذاری بر چه اساسی انجام شده است‌، گفت: برای تولید کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی مناقصه‌ای برگزار شد که در این مناقصه کارخانه مازندران تنها شرکت‌کننده بود، قیمتی که ما برای کاغذ باید تعیین کنیم‌، طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به قیمت تعیین شده آموزش و پرورش است، اما با توجه به معذورات آموزش و پرورش، علی‌رغم اینکه داریم با زیان تولید می‌کنیم‌، ما قیمت مناقصه را پذیرفتیم. به هر حال برای استقلال کشور در زمینه کاغذ باید هزینه‌ای پرداخت کرد و سهامدار کارخانه نیز بر آن تاکید داشت، قیمت تعیین شده بر اساس توافق دوطرف انجام شده است.

تلاطم اندک در بازار کاغذ

نیک‌نژاد با اشاره به کیفیت کاغذ تولیدی نیز تصریح کرد: پیش از این نیز درباره کیفیت کاغذ تولید شده برای کتاب‌های درسی موضوعاتی مطرح شده است و هر دو چاپخانه افست و چاپ و نشر که مسئول انتشار کتاب‌های درسی هستند، رضایت خود را از کیفیت اعلام کرده‌اند. شاخص‌های کیفی به صورت کامل رعایت شده است. با توجه به شاخص‌های موجود کیفیت تولید در دو سال گذشته نسبت به سال‌های قبل قابل قیاس نیست و سعی ما هم این است که به بهترین نحو کیفیت را افزایش دهیم.