پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

امیر سیاری: برای اینکه روی پای خود بایستیم باید مرز دانش را بشکنیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
امیر سیاری: برای اینکه روی پای خود بایستیم باید مرز دانش را بشکنیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: اگر می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و اگر می‌خواهیم دنباله‌رو کسی نباشیم باید پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بشکند و ما را در مسیر تعالی قرار دهد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح امروز در جشنواره امام علی (ع) ارتش طی سخنانی اظهار داشت: نیروی انسانی رکن اساسی پیشرفت و تعالی در هر سازمانی است که می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند.

وی افزود: دنیا دنیای تحول است و اگر ما تحول در خودمان بوجود نیاوریم دچار غافلگیری راهبردی می‌شویم.

دریادار سیاری گفت: اما آنچه باعث تحول در سازمان می‌شود نیروی انسانی کیفی است که باعث جلوگیری از غافلگیری راهبردی می‌شود. در اولین بعد بیانیه گام دوم انقلاب نیز بحث علم و پژوهش به میان آمده است که نقشه راه ما را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه باعث پیشرفت می‌شود و از رکود جلوگیری می‌کند توجه به پژوهش و علم است، عنوان کرد: هر پژ‌وهشی که می‌خواهد اثرگذار باشد قطعا باید مرز دانش را بشکند تا بتواند موجب تحول شود. تدبیر رهبر معظم انقلاب در این رابطه این است که ما باید راه میانبر را برویم تا بتوانیم به نوآوری دست پیدا کرده و از دشمن جلو بزنیم.

دریادار سیاری عنوان کرد: اگر می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و اگر می‌خواهیم دنباله‌رو کسی نباشیم بای پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بشکند و ما را در مسیر تعالی قرار دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: هر پژوهشی که بتواند حتی به اندازه یک تار مو وابستگی ما به خارج را قطع کند، پژوهشی است که استقلال ما را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: علت اینکه خارجی‌ها به دانشجویان خارج از کشور ما اجازه ورود به علوم انسانی و مدیریتی نمی‌دهند این است که نمی‌خواهند هژمونی آنها در جهان بهم بخورد. باید بدانیم علوم انسانی است که می‌تواند باعث پیشرفت نیروی انسانی و در نتیجه پیشبرد صنعت می‌شود.

دریادار سیاری تاکید کرد: ما باید به یافته و پژوهش‌گران علوم انسانی توجه بیشتری کنیم. ما در این حوزه اسناد بالا دستی بسیار ارزشمندی داریم که باید به آنها رجوع کنیم تا سطح دانش علوم انسانی خود را بالا ببریم.