شنبه 9 تیر 1403

انبارلویی: نامزدهای جریان اصولگرایی آنقدر هوش سیاسی دارند که مانع از تکرار سال 92 شوند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
انبارلویی: نامزدهای جریان اصولگرایی آنقدر هوش سیاسی دارند که مانع از تکرار سال 92 شوند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر یک نامزد کنار برود آیا تمام رای او به سبد نامزد باقیمانده واریز می‌شود یا نه. در حال حاضر عقلای جریان اصولگرا در حال ارزیابی این احتمالات هستند. من نمی‌دانم اجماع حاصل می‌شود یا نه ولی محاسبه‌ها پیچیده است و اگر این اجماع حاصل نشود ممکن است موجب عدم توفیق نامزدهای جریان اصولگرا شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدکاظم انبارلویی درباره ضرورت اجماع میان نامزدهای جبهه انقلاب اظهار کرد: انتخابات در شرایط ویژه‌ای در حال برگزاری است، کسانی که در دوره قبلی انتخابات مجلس رویکرد تحریم داشتند، الان پشت‌سر یک نامزد محترم صف‌آرایی کرده و به میدان مشارکت برگشتند که این را باید یک گام مثبت تفسیر کرد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از آن طرف اگر 4 - 5 نامزد دیگر ائتلاف نکنند ممکن است مدل انتخابات سال 92 تکرار شود؛ البته فکر می‌کنم این نامزدها آنقدر هوش سیاسی داشته باشند تا مانع تکرار آن تجربه شوند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: یک محاسبه دیگر هم در کار است که اگر یک نامزد کنار برود آیا تمام رای او به سبد نامزد باقیمانده واریز می‌شود یا نه. در حال حاضر عقلای جریان اصولگرا در حال ارزیابی این احتمالات هستند. من نمی‌دانم اجماع حاصل می‌شود یا نه ولی محاسبه‌ها پیچیده است و اگر این اجماع حاصل نشود ممکن است موجب عدم توفیق نامزدهای جریان اصولگرا شود.

انبارلویی در پایان گفت: از شش نامزد موجود سه نفر در معرض رای‌آوری هستند و باید به رای ملت به هر کسی که رای داده احترام گذاشت. آنها اخلاق انتخاباتی را رعایت کردند و خیر کشور را می‌خواهند و به دنبال اداره کشور براساس برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری هستند.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1925076